Na komiksové filmy chodí míň lidí, než dřív. Může to být tím, že se diváci nabažili, nekvalitou konkrétních titulů, špatně zvládnutým marketingem, nebo řadou dalších důvodů, které se vzájemně nevylučují a pravděpodobně kráčejí ruku v ruce. Na zájmu nejširšího publika nejspíš ale nepřidá ani to, že jsou jednotlivé filmy a seriály provázané.
„Laik“ vlastně ani neví, co je provázané s čím, ke kterému filmu potřebuje vědět něco dopředu, a ke kterému ne. Ve finále se tak může obávat, že prakticky u každé novinky hrozí, že mu něco unikne, pokud se dopředu nekoukne na další film nebo seriál. A to už působí spíš jako domácí úkol, než zábava. Pro skalní fandy je vysoká míra provázanosti zajímavým zpestřením, ale neplatí to prostě pro všechny diváky.
S tím, jak se blíží restart filmového světa DC, tak tenhle element do značné míry odpadne. Když noví šéfové DC Studios James Gunn a Peter Safran na začátku roku představovali svou vizi, tak zmiňovali, že filmy a seriály budou součástí širší příběhové kapitoly pojmenované Gods and Monsters (Bohové a monstra). Avšak s nějakou těsnou provázaností bychom asi počítat neměli.
V interview pro Vanity Fair Peter Safran řekl, že když si diváci budou chtít zajít kupříkladu na chystaného Supermana: Legacy nebo si pustit připravovaný seriál Creature Commandos, nemusí znát nic z toho, co vzniklo předtím. Cílem nových šéfů je „minimalizovat zmatení a maximalizovat zážitek.“ Hlavní jsou zkrátka jednotlivé příběhy a to, jestli samy o sobě dokážou dopřát ten nejlepší možný divácký zážitek. Pokud se má zároveň budovat nějaký širší svět, tak pouze v nějakém druhém plánu, bez tlačení na pilu. Dobrým příkladem by asi mohli být Gunnovi Strážci Galaxie 2, kteří se skutečně soustředili hlavně na odvyprávění samostatného příběhu a na širší svět Marvelu moc ohled nebrali.
Uvidíme, zda přístup zabere, nicméně v době, kdy sledujeme, jak se kvůli provázání světů musejí filmy při jakékoliv změně širšího plánu přetáčet či přestříhávat, jde minimálně o celkem praktické rozhodnutí.
Foto je ilustrační - The Flash
Zdroje: Vanity Fair