Barbie pokračuje ve vítězném tažení, se dvojkou se počítá

Barbie pokračuje ve vítězném tažení, se dvojkou se počítá | Fandíme filmu
Warner Bros.
Zobrazit dalších 9 obrázků
Mattel větří obchodní příležitost, ale možná nechápe, že prvotní úspěch mu zajistil hlavně talent filmařů.

Barbie je regulérní hit. Film se skvělými recenzemi a vynikajícími diváckými ohlasy, jemuž se po delší době povedlo v kinosálech strhnout regulérní vlnu nadšení a vytvořit celospolečenský fenomén, o němž se mluví i na místech, kde je kinematografie jen zřídkakdy tématem. Pokud by chtěl někdo zájem veřejnosti o Barbie jakkoliv zpochybňovat, tak to dost dobře nebude možné, protože výsledky z pokladen hovoří dost jasně.

Další rekordní příjmy

Rekordní úvodní víkend jsme rozebírali v předchozím článku. V pondělí růžový hit přidal dalších 26 milionů, což je nejlepší pondělní výsledek letošního roku a nejlepší pondělní výsledek celé dosavadní historie studia Warner Bros. V úterý byla výše tržeb prakticky stejná a znovu to byl pro Warner rekord. Barbie dále během pěti dní pokořila jen na největším filmovém trhu v USA dvousetmilionovou hranici, když dosáhla na prozatímních 214 milionů. Ostatní mezinárodní trhy v pondělí hlásily sumu 226 milionů, čili v globálním úhrnu bude mít Barbie ve své plastikové kasičce po úterý zhruba 440-480 milionů dolarů. Ve středu pokoří pětisetmilionovou hranici a miliardu bude atakovat dřív, než se nadějeme.

Mattel počítá s dalšími filmy

Natáčení pokračování je tedy naprosto nevyhnutelné. A manažeři z hračkářské společnosti Mattel magazínu Variety potvrdili, že s dalšími filmy počítají. Značka je podle nich extrémně rozmáchlá a existuje celá řada nejrůznějších Barbie. Značku je možné podle potřeb různě ohýbat a přizpůsobovat a existují v ní i další postavy, vedle samotné Barbie. Cílem prý bylo připravit jeden úspěšný film, na jehož základě půjde vystavět celou frančízu. A to se podařilo. Vzniknout by měl ideálně celý Barbie svět.

Může však blesk uhodit dvakrát do stejného místa? První Barbie je tak dobrá ze třech prostých důvodů: Díky režisérce Gretě Gerwig, jejímu nezměrnému talentu a osobnímu vkladu, který snímku dala. Díky tomu, že představitelka hlavní role Margot Robbie byla zároveň producentkou a pomáhala bojovat za to, aby studio Warner Bros. a společnost Mattel Gretinu tvůrčí vizi pokud možno nenarušovaly. A nezanedbatelnou roli hrál nejspíš také moment překvapení, kdy diváci zkrátka nebyli připravení na to, jak moc dobrý může být film vystavěný na základě masově vyráběné plastikové panenky.

Pokazí všechno touha po penězích, jako obvykle?

Manažeři z Mattelu používají v rozhovoru pro Variety slova jako IP, značka, produktová řada nebo [obchodní] příležitosti. Společnost tedy jednoznačně má potenciál zničit skrz nenasytnost všechnu dobrou vůli, kterou se Gretě Gerwig podařilo v divácích vzbudit. Jistou zárukou může být Robbie. Pokud má být dál tváří značky, tak se můžeme spolehnout že zrovna ona je natolik protřelá hollywoodská osobnost, že udělá všechno pro to, aby si kvalitu pohlídala. Může pak buď tlačit na to, aby se Gerwig vrátila, nebo aby se hledala adekvátní náhrada.

Greta může brát natáčení dvojky jako výzvu a pokusit se v pokračování přinést znovu nějaký svůj osobní příběh a v rovině společenského komentáře se třeba zaměřit na to, jak v rámci dnešní kultury nejsme schopní nechat věci být svébytnými a vždy je musíme rozmělnit dalším ždímáním. Kdyby Gerwig seznala, že prostě neví, jak k látce napodruhé přistoupit tak, aby to bylo stále hodnotné a nebylo to z její strany jen zkasírování tučného šeku, pak by mohla Robbie alespoň trvat na nalezení jiné filmařky (filmaře), která natáčení dvojky pojme jako své osobní umělecké vyjádření, a ne jen jako pracovní zakázku.

Dodejme, že v posledním interview na téma druhého dílu Gerwig pro New York Times řekla, že v tuhle chvíli má pocit, že Barbie dala úplně všechno, co v ní bylo a zatím si vůbec neumí představit, že by ještě dokázala cokoliv dodat.

Pakliže se rozhodne Mattel jít typicky hollywoodskou cestou, kdy na nějaké filmařské ambice bude kašlat a prostě jen někam naveze kamion peněz, jen aby další film v naprosto jakékoliv podobě co nejdřív vznikl, tak pak bude hodně zajímavé sledovat, zda to publikum slupne, anebo podobnému přístupu řekne jednoznačné „ne“ a dá to pořádně najevo nezájmem v pokladnách.

Foto: Warner Bros.

Zdroje: NY Times, Deadline, Variety

Galerie: 10

Barbie pokračuje ve vítězném tažení, se dvojkou se počítá | Fandíme filmu Barbie pokračuje ve vítězném tažení, se dvojkou se počítá | Fandíme filmu Barbie pokračuje ve vítězném tažení, se dvojkou se počítá | Fandíme filmu Barbie pokračuje ve vítězném tažení, se dvojkou se počítá | Fandíme filmu Barbie pokračuje ve vítězném tažení, se dvojkou se počítá | Fandíme filmu Barbie pokračuje ve vítězném tažení, se dvojkou se počítá | Fandíme filmu Barbie pokračuje ve vítězném tažení, se dvojkou se počítá | Fandíme filmu Barbie pokračuje ve vítězném tažení, se dvojkou se počítá | Fandíme filmu Barbie pokračuje ve vítězném tažení, se dvojkou se počítá | Fandíme filmu Barbie pokračuje ve vítězném tažení, se dvojkou se počítá | Fandíme filmu

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest