Green Lantern za moc nestál. Z hlediska svých filmových kvalit, ale i po finanční stránce. Podle interních informací přišel dohromady i s marketingem zhruba na 300 milionů dolarů a k dnešnímu dni zatím utržil celosvětově milionů 205 (Utržil, nikoliv vydělal, výdělek může být cirka polovina tohoto čísla)! A v drtivé většině zemí už si svou premiéru odbyl, takže tahle cifra už nijak závratně neporoste. Přesto studio Warner Bros. před nějakým časem potvrdilo, že stále počítá s dvojkou! A evidentně vůbec nechápe, kde se stala u jedničky chyba. Šéf Warnerů Jeff Robinov nedávno promluvil se serverem Hero Complex a podle jeho slov měl Green Lantern „slušný úvodní víkend, což studiu naznačilo, že publikum existuje“. A dvojku bude potřeba natočit „temnější, ostřejší a s větším důrazem na akci. Také bude třeba lépe vyvážit čas strávený na zemi a ve vesmíru“.
Což je samozřejmě snůška nesmyslů. Padesát milionů v úvodním víkendu pro třistamilionový biják není slušné číslo, ale propadák. Padesát milionů neznamená, že „publikum existuje“, ale že stomilionová reklamní kampaň měla jakýs takýs účinek. A problémem jedničky rozhodně nebylo to, že by byla málo temná a drsná. (A neohánějí se v časech Temného rytíře touhle formulkou všichni marketéři?). Naopak většina diváků špatně skousávala, že se tak výstřední látka, jako Lantern, bere místy až neuvěřitelně vážně! Nadto film nedokázal udržet konzistentní atmosféru, postavy byly neprokreslené, dialogy hloupé a scénář všeobecně stál za starou belu (víc v naší recenzi). A ještě hoši shora mají tu drzost ofrňovat nos nad zkušeným režisérem Martinem Cambellem, jehož jedinou chybou bylo, že po přečtení scénáře z projektu nevycouval.
Kdo při smyslech navíc vrazí 300 milionů do neodzkoušeného druholigového superhrdiny, s obličejem Ryana Reynoldse? A nic proti Ryanovi, je to určitě talentovaný sympaťák, ale v žádném případě se nejedná o hvězdu formátu Willa Smithe či Johnnyho Deppa. (A ani Johnnymu už dneska 300 mega nikdo nedá bez rozmyslu). Pokud tedy své prohlášení Robinov myslel vážně, tak mu neúspěch budiž přán. Někteří analytici se na druhou stranu domnívají, že studio řeči o dvojce šíří čistě proto, aby pár potenciálně váhajícím návštěvníkům kin dodalo důvěru ve značku. Anebo se s dvojkou počítá doopravdy, protože manažeři zodpovědní za tenhle průšvih nechtějí ztratit tvář, a tak jim nezbývá, než mlžit, tvářit se, že je všechno v nejlepším pořádku a tlačit káru hořkých pilulek pokorně dál.