Jedním ze zdrojů, odkud Hollywood čerpá známé značky, je videoherní průmysl. K úspěchu to zatím vede jen extrémně zřídka, nicméně studia jsou oslněná obrovskými fanouškovskými základnami, které hry mají a neúnavně se pokoušejí najít způsob, jak na populárních značkách také vydělat balík. Zajímavou perličkou z hollywoodské historie je, že asi před dvaceti lety probíhala aktivní snaha o zfilmování jedné z vůbec největších sérií – Grand Theft Auto.
V podcastu BBC Sounds byl hostem Kirk Ewing, který po přelomu letopočtu pracoval v hollywoodu jako agent. Ten se rozpovídal o tom, že krátce po zveřejnění přelomového GTA 3 měl prezident videoherní filmy Rockstar Games Sam Hauser chuť značku zfilmovat. Na stole byl projekt s rapperem Eminemem (8. míle) v hlavní roli, který by zrežíroval Tony Scott, známý autor Top Gunu, Posledního skauta či Nepřítele státu.
Společnost Rockstar měla za pronájem práv dostat 5 milionů dolarů. Hauser si však projekt velice rychle rozmyslel a myšlenku zfilmování kompletně opustil. V Rockstaru nabyli přesvědčení, že jejich značka je větší, než cokoliv co v dané době dělal Hollywood, což se v budoucnu prokázalo, když se z GTA V ve své době stal komerčně nejúspěšnější multimediální produkt historie. Těžko říct, zda by v časech GTA III film značce pomohl, ublížil nebo pro ni hrál zanedbatelnou roli, myšlenka filmového zpracování od té doby každopádně znovu do veřejného prostoru nevstoupila. Jestli se Rockstar ke zfilmování někdy v budoucnu přeci jen nerozhodne, to ukáže až čas.
Grand Theft Auto (GTA) je videoherní série od společnosti Rockstar Games, která ještě v 90. letech a ve 2D grafice zaujala hráče tím, že je nechala relativně svobodně procházet rozsáhlou mapu velkoměsta, kde hráč v roli zločince mohl jednat s velkou mírou zkažené volnosti. Krádeže aut a přejíždění civilistů se pro nejednoho hráče staly labužnicky zvrácenou kratochvílí. Na další level značka poskočila v roce 2001, kdy byl v Grand Theft Autor III celý koncept převedený do 3D. Prostředí hry i zločin najednou působily daleko věrohodněji, virtuální město nabídlo ještě větší škálu toho, co hráč mohl dělat. Přelomové GTA III nastartovalo celou sérii pokračování, ale také se stalo inspirací a zlatým standardem pro tzv. open world hry, tedy hry, kde stejně jako v GTA může hráč procházet poměrně rozsáhlý svět a sám si do značné míry rozhodovat o tom, co v něm bude nebo nebude dělat.
Všechny díly série GTA mají kriminální tematiku, nabídly hráčům propracované příběhové filmečky a celou řadu hollywoodských herců v hlasových rolích. Hra je tedy pro zfilmování vyloženě zralá. Tak uvidíme, zda k němu nakonec někdy dojde.
Foto: Videoherní předloha
Zdroj: BBC