Jan Žižka v českých kinech pokračuje v nastaveném kurzu, kdy se každý víkend počet diváků oproti tomu předešlému sníží zhruba na polovinu. Tentokrát to však stačilo na prvenství v žebříčku návštěvnosti, protože zájem o obnovenou premiéru Avatara klesá rychleji, než zájem o Jana Žižku a žádná z aktuálních novinek diváky dost nezaujala. Pod Žižkou i Avatarem tak skončily premiérové snímky Úsměv, Spolu, Buko i Kde zpívají raci.
Co to znamená v číslech? Za víkend (od čtvrtka do neděle) Jana Žižku navštívilo dalších 17 343 Čechů. Ti za vstupenky utratili další bezmála tři miliony korun. V úhrnu už Jan Žižka doma prodal skoro 279 tisíc vstupenek, za něž čeští návštěvníci kin utratili skoro 46 milionů korun.
Na Slovensku pomalu přestává dávat smysl výsledky sledovat. Za víkend si na něj našlo cestu jen 454 diváků. To znamená propad na 15. příčku návštěvnosti a tržbu přes 3300 euro. Celkem na Slovensku vidělo film 12 765 lidí, kteří utratili v pokladnách přes 88 tisíc euro. V korunách zhruba 2,1 milionu.
Výkazy ze Spojených států se zastavily na částce 1,374 milionu dolarů. Nevíme přitom, zda se tam už film přestal úplně promítat, anebo jsou jen tržby tak malé, že se ani nedostanou do veřejných hlášení. V přepočtu se za mořem podařilo utržit zhruba 35 milionů dolarů. Ve Spojených arabských emirátech film dosud utržil v přepočtu asi 822 tisíc korun.
A nově jsme se dozvěděli také první podrobnosti o tržbách ve Slovinsku. Momentálně máme k dispozici údaje za období mezi 29. zářím a 2. říjnem, kdy snímek utržil v přepočtu asi 107 tisíc korun.
Ve čtvrtém týdnu promítání je tak nejdražší film české historie na úhrnné tržbě zhruba ve výši 84 milionů korun českých. To na první pohled nevypadá vůbec špatně, akorát jako vždy platí, že astronomickým nákladům ve výši 450 milionů by slušely daleko větší příjmy, pokud by celé snažení mělo mít na konci v účetních knihách černá čísla. Ve prospěch Žižky v tuto chvíli hraje skutečnost, že i s nastupující konkurencí na něj stále diváci chodí víc, než na jiné filmy. A příští týden opět nabídka novinek nebude přetékat mainstreamovými hity, takže to bude platit téměř určitě znovu. A dokud bude o Žižku zájem, tak neztratí větší počet kinosálů a bude mít pořád přinejmenším potenciál, že si na něj najdou cestu i opozdilí zájemci.
Foto: Bioscop
Zdroj: Česká unie filmových distributorů, Slovenská unie filmových distributorů, Box Office Mojo