Dobré adaptace videoher by se daly spočítat na prstech jedné ruky nepříliš nadaného pyrotechnika. Proč tomu tak je? Thomas Tull, ředitel společnosti Legendary Pictures, která chystá adaptaci nesmírně populární hry World of Warcraft, se domnívá, že doposud filmová studia přistupovala ke hrám naprosto špatně. Prostě se podívala, kolik lidí si koupilo hru a předpokládala, že stejný počet lidí přijde automaticky také do kina. Tull tvrdí, že úspěch hry není až tak relevantní. Připravený film musí mluvit sám za sebe a oslovit široké spektrum diváků, nejen fanoušky her. Ale jak toho docílit?
Podle Tulla je klíčové nesnažit se adaptovat žádnou konkrétní hru, ale pouze využít herního světa a vyprávět v něm svůj vlastní příběh. A Warcraft je podle něj pro takový přístup ideální. Videoherní firma Blizzard vymyslela rozlehlý svět, plný nejrůznějších ras, který zmítá válka a kromě her ten svět popisují třeba také celé desítky románů, takže rozhodně bude kde čerpat. Režisér Duncan Jones prý navíc záměry studia perfektně chápe a pomáhá je dovést ke zdárnému cíly. Proto prý stále neexistuje žádné pevné datum první klapky – na scénáři se stále pracuje, protože nikdo ze zúčastněných údajně nechce natočit za žádnou cenu špatný film. Přesto ale Tull připustil, že se přípravy blíží ke zdárnému závěru, a že bychom se filmu měli dočkat nejpozději do roku 2016.
Zdroj: Slashfilm