Magazín Collider na Comic-Conu uspořádal panelovou diskusi s trojicí filmových režisérů. Už jsme vás informovali o tom, že v rámci panelu se překvapivě objevil Keanu Reeves, aby spolu s Chadem Stahelskim představili Johna Wicka 4. To ale nejsou všechny zajímavosti, které během panelu zazněly. Na pódium vystoupil také režisér Tim Miller. Ten se proslavil Deadpoolem, aktuálně tráví dost času s animovanou sérií Láska, smrt a roboti, ale v jeho kinematografii najdeme také Terminátora: Temný osud, prozatím poslední film, který v rámci značky Terminátor vznikl.
Film byl uvedený do kin v roce 2019 a krom Arnolda Schwarzeneggera se v jedné z hlavních rolí vrátila také Linda Hamilton jako Sarah Connor. Snímek měl lepší recenze než předchozí dva Terminátoři, publikum už nicméně o značku nejevilo zájem a při rozpočtu 185 milionů je tržba 261 milionů jednoznačný neúspěch. Není vyloučeno, že ani s příjmy z domácího videa se dodnes film nezaplatil.
Moderátor se Millera na Comic-Conu zeptal, jestli si myslí, že má značka budoucnost. Miller se rozpovídal o tom, že značka je sice zajímavá, ale možná už bychom ji měli nechat na pokoji. Temný osud podle svých slov natáčel s přesvědčením, že pokud natočí dobrý film, na jaký by si sám rád s chutí zašel do kina, tak bude slavit v kinech úspěch. Ale mýlil se, jeho úsudek byl chybný.
Otázkou je, nakolik dává Millerovo uvažování smysl. Dopředu není dáno, že váš film bude dobrý. Můžete udělat všechno pro to, aby se tak stalo, ale zaručené to není. A sám Tim na pódiu připustil, že výsledek nebyl tak docela v jeho rukou. Odhalil, že jej produkce donutila natočit scénu, kterou považoval za tak špatnou, že měl potřebu předstoupit před celý svůj štáb a dopředu mu říct, že s natáčením té scény nesouhlasí, aby si o něm jeho kolegové nezačali myslet, že se pomátl, když po nich chce, aby točili takové blbiny.
Už v minulosti se objevily zprávy, podle kterých producent James Cameron do natáčení snímku dost zasahoval. Jestli by dokončený snímek byl bez interních sporů lepší, to už se nikdy nedozvíme, stejně jako se nikdy nedozvíme, zda by na film přišlo víc diváků, pokud by dostával lepší hodnocení. Jakékoliv předchozí plány jsou každopádně mrtvé. Miller připustil, že pokud by s Terminátorem do budoucna šlo něco dělat, tak nejspíš natočit nízkorozpočtový kousek ve stylu hororového studia Blumhouse, kde by nějaký šikovný režisér dostal příležitost se bez omezení vyřádit.
Během panelu režisér také odhalil, že se s Netflixem (pro nějž dělá Lásku, smrt a roboty) domluvil na tom, že pro něj připraví snímek The Goon. Animák inspirovaný komiksovou předlohou se Miller snaží zrealizovat už 12 let. Na scénáři se podílí Eric Powell, autor předlohy, a režírovat má Patrick Osborne, který s Millerem spolupracuje na Lásce, smrti a robotech.
Komiks Erica Powella v sobě mísí inspiraci gangsterkami, horory i sci-fi, je plný násilí, absurdního humor, monster i nadpřirozených výjevů a sci-fi konceptů. Hlavním protagonista je skutečným vůdcem mafiánské organizace, jejíž vedení převzal poté, co zabil jejího bosse Labrazia. Goon předstírá, že je Labrazio stále živý a on je pouze jeho vymahač. Níže si můžete pustit upoutávku, kterou před lety vytvořilo Millerovo studio Blur, když se pro realizaci animáku pro dospělé snažilo získat podporu některého z hollywoodských studií:
Titulní foto: Terminátor: Temný osud