Pokud byste tipovali, že žebříčku návštěvnosti v kinech i nadále vede The Batman, tipovali byste naprosto správně. V amerických kinech se snímku podařilo utržit téměř 37 milionů. To je mimochodem pro studio Warner Bros. třetí nejlepší výsledek třetího víkendu, za Temným rytířem (42 milionů) a Wonder Woman (41 milionů). Celkem je utrženo v USA 300 milionů. To v tuhle chvíli znamená 7. příčku v žebříčku komiksových filmů od DC. Už příští víkend snímek pronikne do TOP 5. The Batman už se také stal nejúspěšnějším letošním filmem v amerických kinech a to s velkým přehledem (druhé Uncharted má něco přes stovku). Také jde o nejlepší výsledek od začátku pandemie, krom Spider-Mana: Bez domova (opět s výrazným odstupem) a od Star Wars IX z roku 2019.
Mezinárodně se také The Batmanovi daří skvěle. Během třetího víkendu snímek utržil 49 milionů a to včetně 12 milionů z Číny, kam se v posledních měsících mnoho hollywoodských filmů neprotlačí. Nízké tržby z Číny nesouvisí jen s malým zájmem, ale také s faktem, že 43% tamního trhu je momentálně uzavřeno kvůli nárůstu covidových případů. Celosvětová tržba The Batmana momentálně činí 598 milionů. To pro snímek znamená desátou příčku v žebříčku celosvětově nejúspěšnějších DC filmů. 598 milionů z Netopýřího muže dělá mezinárodně nejúspěšnější film letošního roku a sedmý nejúspěšnější film od začátku pandemie (a od Star Wars IX z roku 2019). Analytici předpokládají, že by se tržby The Batmana mohly nakonec zastavit někde u 750 milionů. Zatímco do teď měl film v kinech volné pole působnosti, od příštího týdne začne dostávat konkurenci, když se v těsném závěsu v multiplexech objeví Ztracené město, Morbius a Ježek Sonic 2.
Spolu se Sonicem dorazí do amerických kin 8. dubna také akční Ambulance od Michaela Baye. Ta už byla nasazena na pár mezinárodních trhů včetně Česka a dosud dokázala utržit 4,3 milionu. Když se vrátíme na největší filmový trh do USA, tak tam druhou příčku žebříčku hned za The Batmanem zaujal japonský animák Jujutsu Kaisen 0: The Movie. Ten v při své americké premiéře utržil téměř 18 milionů a celosvětově už je utrženo 147 milionů (nejvíc v domácím Japonsku – 118 milionů).
Na třetí příčce se za Atlantikem stále velice dobře drží Uncharted. Dobrodružství s Tomem Hollandem utržilo při svém pátém víkendu hezkých 8 milionů, kdy propad oproti minulému víkendu činil pouze 13,5 procenta. Ve Spojených státech je prozatím utrženo téměř 126 milionů, což snímek posouvá do elitní dvacítky nejúspěšnějších filmů pandemického období. V Číně snímek za poslední víkend utržil 10 milionů. Celosvětově je utrženo 337 milionů, což je na poměry covidových časů opět velice slušná částka. Uncharted už se vyšplhalo na pátou příčku žebříčku nejúspěšnějších videoherních filmů. Uvidíme, jak velký poklad nakonec tihle vykradači hrobek naloupí.
Za Uncharted následuje další novinka víkendu, hororový krvák X, kde majitelka farmy vraždí filmaře, kteří k ní do stodoly přijeli točit porno. Skvěle hodnocený snímek utržil za víkend 4,4 milionu, což na nenápadný nezávislák není špatný výsledek. U diváků pořád boduje také Pes s Channingem Tatumem. Milovníci čtyřnohých mazlíčků přihodili do amerických pokladen další čtyři mega. Celosvětově je utrženo 62 milionů.
Pořád odolává také Spider-Man: Bez domova. I když už je film k dispozici na domácím videu, stejně se mu podařilo přidat v pokladnách dalších 3,2 milionu dolarů, což je částka, kterou spousta filmů v pandemické době horko těžko dosáhne během prvního víkendu, natož během čtrnáctého! V USA je tak utrženo 797 milionů dolarů a celosvětově 1,884 miliardy. Příjmy novinek The Outfit (1,5 milionu), The Kashmir Files (1,4) a Umma (0,9) byly v širším kontextu zanedbatelné. Ze starších filmů pak už výrazněji bodovaly pouze Smrt na Nilu (1,7 milionu za víkend, 130 celosvětově) a trvalka Zpívej 2 (1,4 za víkend, 376 celosvětově). Pokud pomineme Sonica, je další animák prozatím v nedohlednu, a tak Zpívej 2 ještě nějakou dobu nejspíš vydělávat bude. Na trzích, kde není k dispozici služba Disney+, uvádějí kina také Proměnu (Turning Red), která dodnes utržila celosvětově 8,4 milionů, ale to je jen takový nenápadný doplněk k tomu, že hlavním úkolem filmu je lákat předplatitele na Disney+.
Titulní foto: The Batman
Zdroje: Box Office Mojo, The Numbers, Deadline I, II, Exhibitor Relations Co.