Od počátku invaze na Ukrajinu celá řada mezinárodních společností upravuje svoje obchodní vztahy s Ruskem. Už 1. března tu byly první zprávy o tom, že studio Disney ruší několik nejbližších premiér v Rusku. Následně se přidalo s podobným prohlášením několik dalších filmových studií nebo například Netflix. Jak se od té doby situace dál vyvíjela?
Disney po počátečním odkladu premiér rozhodl, že přeruší v Rusku úplně všechny své obchodní aktivity. To krom zastavení filmových premiér znamená ukončení prodeje značkového zboží (hračky, oblečení…), zastavení magazínu National Geographic, zrušení výletních plaveb, zastavení veškerého lokálního natáčení a vysílání klasického televizního vysílání (tam může být zastavení komplikovanější).
Stejně se vyjádřily společnosti Discovery a Warner, které se nedávno spojily pod jednou střechou. Discovery se rozhodla v Rusku zastavit vysílání všech svých kanálů. Warner zastavuje vydávání filmů, videoher, prodej značkového zboží i vysílání televizních kanálů. Pod Discovery spadaly v Rusku například i sportovní kanály Eurosport, Warner spravuje některé populární weby (Rotten Tomatoes) nebo VOD platformy (Vudu).
Studio Sony taktéž pozastavuje veškeré své ruské aktivity, což znamená přerušení premiér v kinech, zastavení aktivit na poli domácího videa, streamovacích služeb i televizní zábavy. Stáhla se i společnost Amazon, její streamovací platforma Prime Video, ale i webové služby (cloudová úložiště apod.) nebo doručování zásilek. Rusko bojkotují také CNN, BBC nebo Deutsche Welle.
Foto: Warner Bros.
Zdroj: Deadline I, II, III, The Hollywood Reporter