Úspěšná a oceňovaná herní série BioShock, jež hráče zavádí do fantaskních padlých utopických světů, se chystá pro filmové zpracování už léta. Nikdy to ale z nejrůznějších důvodů nedopadlo. Teď se značky chopil Netflix, který si plácl s videoherní společností Take-Two Interactive.
Spolu s Netflixem na snímku pracují 2K (dceřinná společnost Take-Two Interactive) a filmová produkční společnost Vertigo Entertainment, jež je nejznámější pro výrobu amerických remaků asijských hororů (Kruh, Grudge). Žádné podrobnosti k projektu zatím nemáme, 2K pouze vydalo neurčité prohlášení o tom, jak je spolupráce s Netflixem úžasná.
Zatím nevíme ani to, jaký tvůrce by se série mohl chopit. Pouze na Twitteru Kate Herron vzkázala, že by se úkolu s chutí zhostila. Kate je nejznámější jako režisérka Lokiho, předtím se podílela například na seriálu Sexuální výchova. V minulosti měli hru zadaptovat do filmové podoby postupně Gore Verbinski (Kruh, Piráti z Karibiku) či Juan Carlos Fresnadillo (28 týdnů poté), ale to už je doba dávno minulá.
Jednotlivé díly videoherní série Bioshock se odehrávají v unikátních prostředích utopických světů, v nichž se něco pokazilo. Hry kombinují horor a science fiction a kladou před hráče komplexní etické situace, jejichž řešení výrazně ovlivňují to, jak se odvíjí příběh hry. V úplně prvním dílu z roku 2007 hráč havaroval poblíž podmořské základny, v níž přední mozky vybudovaly utopickou civilizaci. Ta se rozpadla po té, co byl v izolovaném podvodním městě objevený speciální genetický materiál ADAM, jenž dává svým uživatelům nadlidské síly. Hráč procházel zdevastovaným městem, kde na něj útočili nepřátelé pohlcení ADAMem a snažil se najít cestu k záchraně. Hra měla specifickou atmosféru, oslavovanou výtvarnou podobu a byla plná morálních dilemat. Podvodní svět obývaly také osiřelé dívky a hráč je mohl likvidovat (a získávat tak síly) nebo je obtížně chránit. Podle toho bylo možné zažít různé konce.
Foto je ilustrační, videoherní předlohy
Zdroje: Kate Herron, Deadline