Ostře sledovaný americký trh, který výrazně rozhoduje o tom, jaké filmy se do budoucna budou točit, byl tento víkend suchý jak troud. Novinky snad ani nemá cenu řešit. Náboženská záležitost Christmas with the Chosen: The Messengers při druhém adventním víkendu utržila 4 miliony, celkem už je na kontě 8,7 milionu amerických dolarů. Animé Sword Art Online: Progressive - Aria of a Starless Night utržilo milion za víkend v USA a celosvětově necelých 12 milionů. A do kin bylo konečně nasazené kritiky chválené erotické drama Benedetta. To zatím nastoupilo do 202 sálů, z nichž získalo 145 tisíc dolarů. To není silný výsledek, na druhou stranu snímek v USA vůbec neobdržel diváckou přístupnost, to znamená, že jej budou promítat zřejmě jen vybraná artová kina, která se nebojí toho, že by si nějak pohněvala klientelu konzervativních rodin.
Dříve nasazené snímky v kinech také zrovna nekralují. Disneyovka Encanto propadla oproti minulému víkendu o 53 procent, což u animáku není málo. To znamená, že tržba za víkend je necelých 13 milionů, v USA dohromady 58 milionů a celosvětově 116 milionů. U nějakého druhořadého animáku by to bylo fajn, ale ty od Disneyho bývají drahé, takže Encanto bude mít co dělat, aby se vůbec zaplatilo.
U Krotitelů duchů: Odkazu není pád tak strmý a rozpočet nebyl veliký, takže jde hovořit o mírném úspěchu. Během třetího víkendu snímek dostal druhou příčku žebříčku, utržil 10 milionů a zatím má 102 milionů z USA a 145 celosvětově. Klan of Gucci má ve třetím víkendu třetí příčku, dalších skoro 7 milionů do kasičky a 67 milionů celosvětově. To je výrazně lepší částka, než jakou získal Poslední souboj (předchozí film režiséra Ridleyho Scotta) za celou dobu uvedení od říjnové premiéry. Snímek celosvětově utržil pouze necelých 30 milionů, navíc byl extrémně drahý. V současnosti už se v žebříčku návštěvnosti ani neobjevuje.
Zuby nehty se nějaké ty drobné pořád ještě snaží vyškrábnout Eternals od Marvelu. Tento víkend v USA utržili necelé čtyři miliony. Celkem mají z USA 156 milionů a celosvětově 384 milionů. To vypadá jako vysoká suma, na dvousetmilionový rozpočet a úspěšnou značku „Marvel Studios“ je to extrémně málo. V pokladnách se sice podařilo překonat Black Widow, ta však souběžně byla uvedena na Disney+, kde za ni diváci okamžitě v prémiové sekci utráceli další desítky milionů. Eternals tak svým způsobem porazili pouze prvního Captaina Ameriku a Neuvěřitelného Hulka. A to pouze jedině tehdy, pokud nebereme v potaz inflaci. Shang-Chiho už se Eternalům asi pokořit nepodaří, ten od své zářijové premiéry utržil už 418 milionů. Na americkém trhu je to ještě horší, tam Eternals porazili pouze Neuvěřitelného Hulka žádného dalšího Marvel Studios hrdinu už nesestřelí.
Na šesté příčce žebříčku (za křesťanským filmem a Eternals) je Resident Evil: Raccoon City. Vypadá to, že na úspěch snímků s Milou Jovovich se navázat nepodařilo. Nové zpracování populárních her dalo za víkend 2,6 milionu a celosvětově má celkem pouze 24 milionů. Povede si u diváků lépe chystaný Netflix seriál? Zato taková Duna, to je poctivá trvalka. I když byl snímek v den premiéry zároveň uvedený na stream a přeci jen míří na maličko náročnější diváky, než ty nejmasovější marvelovky, tak se i během 7. víkendu promítání podařilo utržit 1,8 milionu dolarů a celkem je v kasičce hezkých 382 milionů. Možná se podaří překonat časem i ty Eternals.
Marvel se zřejmě letos bude hojit především na partnerství se studiem Sony, s nímž ve spolupráci připravil očekávanou novinku Spider-Man: Bez domova. Už jsme rozebírali, že si film vede skvěle v amerických předprodejích, kde se jen za prvních 24 hodin podařilo prodat lístky na 35 milionů dolarů.
Dle dostupných dat snímek prodal za prvních 24 hodin v Mexiku lístky za 7 milionů dolarů a porazil tak v předprodejích Avengers: Endgame. Ty se podařilo překonat také v Británii, Španělsku, Brazílii a ve zbytku centrální Ameriky (přesné částky neznáme). V Británii si Pavoučí muž vede třikrát lépe, než Není čas zemřít s angličany milovaným Jamesem Bondem. V Brazílii se podařilo překonat předprodeje Avengers: Endgame o 5%, v Polsku jsou nejlepší předprodeje od Star Wars: Vzestup Skywalkera. V Potugalsku Spider-Man prodal za tři dny víc lístků, než Není čas zemřít za celou dobu předprodeje.V Austrálii a Turecku se podařilo v předprodejích dorovnat Avengers: Endgame.
V USA Spider-Man: Bez domova za tři dny v předprodejích utržil celkem 50 milionů dolarů. Žádný snímek takové sumy nedosáhl tak rychle, krom Avengers: Endgame. Podle kasovního analytika Charlieho Jatindera lze předpokládat, že pokud se nějak drasticky nezmění pandemická situace, lze za první víkend v USA očekávat tržby 200-250 milionů dolarů a celosvětově až půl miliardy. Do premiéry Spider-Mana: Bez domova zbývají necelé dva týdny. Do té doby bude v kinech relativně mrtvo, pak ale začne divočina.
Titulní foto: Spider-Man: Bez domova
Zdroje: Box Office Mojo, Deadline, Charlie Jatinder