Studio Universal patřilo po celou dobu pandemie mezi ta, která nejvíc podporovala provozovatele kin. Proto komentátory celkem zarazilo, když se společnost rozhodla uvést Halloween zabíjí, pokračování hitu Halloween, souběžně do kin a na stream. Obzvlášť když je momentálně situace v kinech relativně slušná. Nicméně černé obavy se nevyplnily, diváci chodili do kin i přes to, že si mohli snímek pustit doma, na službě Peacock. Halloweeen zabíjí za první víkend ve Spojených státech utržil 50 milionů dolarů, což je vynikající výsledek. Při rozpočtu 20 milionů dolarů už jsou náklady na výrobu a propagaci prakticky zaplacené a teď už se bude vydělávat. První Halloween z nové trilogie v roce 2018 za první víkend utržil 76 milionů dolarů, což není zas o tolik lepší výsledek, když si vezmete, že tehdy nebyla pandemie, film nebyl k dispozici na streamu a kolem premiéry byl daleko větší povyk, protože se série po letech vracela ve velké parádě ke kořenům. Mezinárodně film utržil dalších 5 milionů dolarů a máme tu další hezký pandemický hit.
Druhá velká novinka týdne naopak tvrdě narazila. 20th Century Studios nasadila do kin Poslední souboj, historické drama od Ridleyho Scotta s Mattem Damonem, Jodie Commer a Adamem Driverem v hlavních rolích. Trailery vypadají skvěle, recenze jsou pochvalné, diváci ale zkrátka nepřišli. Předpokládá se, že se lidem nechtělo do kina na náročné téma znásilnění. Film měl navíc asi lákat spíše starší diváky a ti jsou při návštěvě sálů přeci jen ještě docela opatrní, na rozdíl od mladších filmových fandů, kteří už se vesměs chovají stejně, jako před pandemií. Snímek také obdržel divácké skóre B+, což je dost slabý výsledek. Divácké skóre (zjednodušeně řečeno) určuje, zda se snímku podařilo naplnit očekávání. Jakmile klesá kamkoliv pod A-, tak je zřejmé, že se něco nepovedlo a do kina přišli diváci, které snímek zřejmě ani nemohl plně uspokojit. Tady to vypadá, že lidi chtěli daleko víc středověké akce a na místo toho na ně do značné míry čekalo pochmurné konverzační drama. Šuškanda mezi diváky tak zřejmě bude slabá a film rychle zapadne. Poslední souboj za první víkend utržil 4,8 milionu dolarů.
Na druhé příčce amerického žebříčku je tento týden bondovka Není čas zemřít. Podařilo se utržit dalších 24 milionů a celosvětově už je na účtu skoro 448 milionů. Film tak předběhl Shang-Chiho a stal se šestým nejnavštěvovanějším snímkem roku. Příští týden snímek překoná Godzilla vs. Kong a posune se na páté místo. Na třetí příčce se drží Venom 2: Carnage přichází. Tento víkend utrženo 16,5 milionu dolarů a celkem to celosvětově činí 283 milionů. Venom 2 tak pomalu ale jistě míří do první desítky nejvýdělečnějších kino filmů letošního roku. Pokud se budeme dívat výhradně na klíčový americký trh, zařadí se nejspíš Venom 2 už brzy na třetí příčku, za Shang-Chiho a Black Widow.
Zmiňovaný Shang-Chi už je sice k vidění na Disney+, ale lidé do kina stále chodí. V USA se za poslední víkend podařilo utržit 3,5 milionu a celosvětově je na účtu skoro 406 milionů. To na marvelovku není úplně skvělý výsledek (jde o čtvrté nejhorší tržby mezi všemi dosavadními filmy Marvel Cinematic Universe), ale až se přičtou příjmy z domácího videa, tak by se nakonec projekt mohl Disneymu zaplatit. Celkově se již třetí týden v řadě podařilo v amerických kinech překonat úhrnnou hranici 100 milionů dolarů, což určitě jde vnímat jako pozitivní signál. Mezinárodně také stále přidává další peníze Duna, jež tento víkend přidala 8,5 milionu a má prozatím nastřádáno 129 milionů dolarů celkem. Příští týden film dorazí do kin v USA, Británii nebo Číně (ale také v Česku a na Slovensku), tak uvidíme, jak to s tržbami pohne. V tu chvíli už bude film dostupný na HBO Max, ale třeba se i tak podaří utržit dost na to, aby Warner Bros. schválil natáčení pokračování, jež by divákům dopovědělo druhou polovinu nedokončeného příběhu.
Zdroje: Deadline, The Numbers, Exhibitions Relations, Box Office Mojo