Ani ve svém třetím týdnu nemá Shang-Chi problém udržet jedničku kasovního žebříčku. S propadem okolo 40 % je utrženo 21 milionů a 176 mega celkově z Ameriky. Disney si připisuje druhý nejlepší třetí víkend měsíce září po hororu To a nebylo by divu, kdyby studio začalo po úspěchu marvelovky využívat tenhle záříjový slot jako svoji novou dojnou krávu. Celosvětově je utrženo 320 milionů. Na druhou příčku jinak dosáhl Free Guy s 5 miliony dolarů a 108 mega po šesti týdnech promítání. Celosvětově je utrženo 298 milionů.
Až na třetí příčce je novinka Cry Macho. Pamatuju časy, kdy Clint Eastwood říkal, jak už se za kameru nevrátí. Jednadevadesátiletý herec se ale postavil jak před, tak za kameru a zfilmoval podle kritiků docela slabý příspěvek do své bohaté knihovny. Western, ve kterém bývalá rodeo hvězda zařizuje setkání členů mexické rodiny, utržil při premiéře 4,5 milionu dolarů. Starší cílovka do kin chodí, takže se nedá čekat, že souběžná distribuce na HBO Max příliš dolarů uzmula stranou. Možná kdyby tam film neběžel, udělalo by těch pár tisíc navíc rozdíl mezi druhou a třetí příčkou.
Naopak dobře hodnocený Cop Shop s Gerardem Butlerem kdovíjak moc diváků nepřilákal a ti, co dorazili, nechali v kinech jenom 2,5 milionu a ještě nepříliš pozitivní ohlasy. To stačí jen na šestou příčku. Open Road tu na marketing moc nedali a film výrazně zaostává i za pandemickými neesonovkami jako Pro balík prachů nebo Poslední výstřel.
A až na devítku spadlo satirické biografické drama The Eyes of Tammy Faye, ve kterém Jessica Chastain a Andrew Garfield ztvárnili manželský pár televangelistů s dobrým srdcem, ale zlými úmysly. Těch 653 000 dolarů ze 450 kin ukazuje, cílovka artových filmů ještě moc do kina nechodí. Navíc i tady marketing Foxu Searchlight trochu zaostává a bůhví, jestli diváci tuší, že tenhle chválený film z festivalu v Torontu běží vůbec v kinech.
Závěrem jinak první zprávy o velkolepé adaptaci Duny, která odstartovala na 17 mezinárodních trzích. Film tam poběží pouze v kinech, jelikož služba HBO Max není na většině mimo-amerických trzích dostupná. Částka ve výši 37 milionů za dva dny promítání ukazuje, že diváky film zajímá. Z původně rozporuplných ohlasů se jinak postupně stává spíše nadšení (aktuálně 88% na Rotten Tomatoes). Film zaujal na festivalech v Torontu nebo v Benátkách, kde se tleskalo ve stoje prý sedm minut v kuse. V Americe snímek poběží až 22. října, tak uvidíme, s jakým zahraničním náskokem tam vlastně začne.
Zdroj: Deadline