Pokud byste připravovali žebříček nejdůležitějších a nejlepších hororů v dějinách filmu, Vymítač ďábla (The Exorcist) by na předních pozicích nemohl chybět. Skvěle zpracovaný film o vymítání démona z mladé dívky, se může pochlubit nepříjemným střetem se samotným démonem, lezavou atmosférou a tíživou krizí víry mladého otce Karrase. William Friedkin nenatočil jen řemeslně zvládnutý horor, ale regulérně dobrý film. Ten navíc provází řada šťavnatých legend o divokém natáčení a dobovém přijetí, kdy byl pro diváky snímek šokující. Film byl extrémně úspěšný také finančně a vznikla celá řada pokračování, z nichž je nejlepší asi to seriálové z let 2016-17.
Teď značka opět ožívá, když se chystají rovnou tři nové snímky. Nebude se remakovat ani točit pokračování všech dosavadních filmů. Tvůrci zvolili stejný přístup, jako při restartu série Halloween, když se ignorují všechny filmy, krom toho úplně prvního a na ten se přímo navazuje.
Ellen Burstyn se vrací jako Chris MacNeil, matka posedlé Regan z prvního filmu. Její pomoc vyhledá zoufalý otec, jehož vlastní dítě posedl démon Pazuzu. Ten údajně nebude zrovna nadšený z toho, že se s Chris opět setkává. Není zřejmé, zda je tohle zápletka prvního ze tří chystaných filmů nebo celé trilogie. Zoufalého otce ztvární Leslie Odom Jr., jenž byl letos nominovaný na Oscara za Noc v Miami.
Restart populární značky připravuje stejný tým, který úspěšně oživil před třemi lety sérii Halloween. Tedy hororová produkční společnost Blumhouse, režisér David Gordon Green a scenárista Danny McBride. Spolu s ním a se Scottem Teemsem (Halloween zabíjí) připravil Green námět, který následně s Peterem Sattlerem (Camp X-ray) připravil scénář. Zatím není zcela jednoznačné, zda Green natočí celou trilogii nebo jen její první část.
Trilogie vzniká pro studio Universal a streamovací platformu Peacock. Za trilogii zaplatily astronomických 400 milionů dolarů! Což dost připomíná jiný nedávný šílený obchod, když Netflix koupil za podobnou sumu dvě pokračování detektivky Na nože. První z nových Vymítačů by měl jít primárně do kin, ale u pokračování už není vyloučeno, že by si odbyla premiéru rovnou na Peacocku. Z pohledu společnosti NBC-Universal tedy zjevně jde o investici do populární značky, jež má přilákat nové předplatitele k Peacocku.
Zda se něco takového může povést, ukáže až čas. Premiéra prvního z nových filmů je naplánována na 13. října 2023.