Jedničkou víkendu je Zabijákova žena & bodyguard, pokračování překvapivého hitu z roku 2017, který do obsazení Ryana Reynoldse a Samuela L. Jacksona přidává Salmu Hayek a Antonia Banderase jako záporáka. Film utržil během vlastního víkendu ve Spojených státech 11,3 milionu, ale protože se hraje už od středy, tak má nastřádáno ve skutečnosti nějakých 16,7 milionu dolarů. To se vůči debutu jedničky s 21,4 milionu dá považovat za takové "úspěšné zklamání". První díl překvapil coby oldschoolový akčňák, který utržil 177 mega globálně při 30milionovém rozpočtu, a to i přes nepřízeň kritiků. Dvojka má pozici výrazně horší, nejenom kvůli pandemii a limitům diváků v kinech, ale taky kvůli tomu, že se tvůrci moc nepoučili a servíruji podle recenzentů ještě horší film. Fandové jedničky nejsou při výstupních dotaznících taky kdovíjak nadšení. A k tomu následující týden konečně startuje v USA Rychle a zběsile 9. Velkou výdrž pro Reynoldse, Jacksona a Hayek tedy nečekejme...
Druhé místo amerického žebříčku udrželo Tiché místo: Část II s propadem 22 % a 9,4 milionu dolarů. Osvědčený hit léta už nastřádal z Ameriky 125 mega a globálně míří přes 200 milionů dolarů. Na trojce Králíček Petr bere do zaječích s 6,1 milionu. Minulý víkend se startovalo dost slabě, ale s čínskými 21,4 milionu je film globálně už na 91 mega při rozpočtu 45 milionů. Dvojka se ale musí pořád srovnávat s jedničkou, která za stejné peníze donesla ze světa 350 milionů. Čtyřku a pětku si rozdělují V zajetí démonů 3 a Cruella s 5,1 milionu. První jmenovaný má celkem 54 mega a druhá jmenovaná 64 mega z USA. Až na šesté příčce je muzikál In the Heights se 4,2 milionu dolarů, který ukázal, že fandové muzikálů minulý víkend přišli, ale jinak film nikoho nezajímá. Sešup o 63 % ukazuje Warnerům, jak velký průšvih to nakonec je a že filmu, kterému se předpovídalo 35 milionů při premiéře bude dělat velké problémy dát z Ameriky alespoň třicítku. Aktuálně jsme na chudých 19,7 mega.
Do TOPky se dostalo ještě dobové rugbyové drama 12 Mighty Orphans od Sony Pictures Classics, které ve druhém víkendu dostalo devítistovku kin navíc a utržilo 870 000 dolarů. Kritici moc nadšení nebyli a mluví spíš o lehkém nadprůměru, ale převážně mužská cílovka dorazila a při výstupních dotaznících padala jenom slova chvály. Focus Features potom potěšily diváky mimo mainstream a nasadily dokument od Edgara Wrighta (Baby Driver) o dvojici jeho oblíbených hudebníků The Sparks Brothers. Z 534 kin padlo 265 000 dolarů.
Godzilla vs. Kong překonává konečně stovku ze Spojených států. Po Tichém místě 2 jde o druhý film pandemie, kterému se to podařilo. Globálně je řežba monster na 441 milionech. Příští měsíc se snímek konečně dostane do Japonska. Pro zajímavost, slušných 12 milionů film utržil po tom, co zmizel v rámci domluvy mezi Warnery a HBO ze stramovací platformy HBO Max, kde aktuálně všechny snímky Warneru stráví po premiéře 31 dní a pak jsou nějakou dobu k vidění exkluzivně v kinech.
Disney jinak nasadil pixarovku Luca do svého jediného kina, legendárního El Capitan v Hollywoodu, a připsal si jednu z nejlepších tržeb na jedno kino, jsou jsme tu měli za hodně dlouhou dobu. Přes víkend padlo díky jednomu promítacímu domu rovných 80 000 dolarů. Disney slibuje, že další Pixarovka Turning Red už půjde normálně globálně do kin, do té doby se američtí diváci musí spokojit s uváděním animáků na Disney+.
Rychle a zběsile 9 se po roce odkládání konečně blíží americké premiéře. Tento víkend díky novým mezinárodním trhům včetně toho českého film získal 19 milionů dolarů. To ho posouvá k 292 milionů celkově, z toho je pořád 216 mega jenom z Číny. Předpovědi amerického debutu se pohybují mezi 60 a 90 miliony. Stovka by byla obrovské překvapení a v podstatě by jen naznačila, že premiéry blockbusterů jsou v normálu a pandemie nadneseně řečeno skončila.
Zdroj: Forbes