Když jsme vám představovali filmové premiéry na leden, bylo to s upozorněním, že snímků, které jsou ohlášené pro uvedení v kinech, bychom se vůbec nemuseli dočkat. Teď v únoru je situace daleko jednoznačnější. Pokud se nestane nějaký zázrak, nebude do konce měsíce v Česku uvedena žádná kino novinka a sály budou zavřené. Na Slovensku zatím ještě pár termínů ohlášených je, ale vypadá to, že z programu postupně mizí a se zlepšením se v dohledných týdnech spíš nepočítá. Budeme se tedy věnovat čistě novinkám ze streamu. Naštěstí je z čeho vybírat, tak pojďme na premiéry, které nám zpříjemní únor:
Když jsme vám představovali filmové premiéry na leden, bylo to s upozorněním, že snímků, které jsou ohlášené pro uvedení v kinech, bychom se vůbec nemuseli dočkat. Teď v únoru je situace daleko jednoznačnější. Pokud se nestane nějaký zázrak, nebude do konce měsíce v Česku uvedena žádná kino novinka a sály budou zavřené. Na Slovensku zatím ještě pár termínů ohlášených je, ale vypadá to, že z programu postupně mizí a se zlepšením se v dohledných týdnech spíš nepočítá. Budeme se tedy věnovat čistě novinkám ze streamu. Naštěstí je z čeho vybírat, tak pojďme na premiéry, které nám zpříjemní únor:
Falešná sláva (Fake Famous)
Premiéra: 2. 2. - HBO
Dokument novináře Nicka Biltona zkoumá fenomén influencerů na sociálních sítích prostřednictvím experimentu. Tvůrci vybrali tři lidi z Los Angeles s relativně nízkou sledovaností a ty se pokusili proměnit ve vlivné influencery. Tři sledovaní jedinci skrz nákup botů dostávají v krátké době vysoký počet followerů. Film pozoruje, zda se takto uměle dá dosáhnout úspěchu na sociálních sítích a co to s sebou nese.
Snímek by mohl téma prozkoumat hlouběji a určitě by mohl víc analyzovat, namísto téměř výhradního zaměření na osobní příběhy (s omezeným komentářem). Na druhou stranu je i tak zajímavé nakouknout do světa rychlokvašných „celebrit“ sociálních sítí, kde prázdná individua touží po slávě pro slávu a ještě mají pocit, že si úspěch „zaslouží“. Stejně tak je zajímavé vidět, jak velká část sociálních sítí je uměle nafouknutá bublina...která má zároveň zcela reálný dopad na skutečný svět.
Čističi vesmíru (Space Sweepers)
Premiéra: 5. 2. - Netflix
Sci-fi z Jižní Koreje je přirovnávané ke Star Wars či Strážcům Galaxie. Příběh je zasazený do roku 2092, kdy je Země pochmurné místo, jež se brzy stane neobyvatelným. Vesmírná loď Victory je jednou z mnoha, které se živí sběrem vesmírného odpadu. Posádka se skládá z geniálního pilota Tae-ho, tajemné bývalé pirátky - kapitánky Jang, bývalého trestance a lodního technika Tiger Parka a přeprogramovaného robota Bubse. Cháska z Victorie jsou nejlepší popeláři celého vesmíru, kterým se podaří exkluzivní úlovek. Při posledním ohledávání trosek najdou havarovaný raketoplán, na jehož palubě objeví sedmiletou holčičku. Ta si říká Dorotka a je to humanoidní robot hledaný Vesmírnou stráží. Čističi se rozhodnou, že za Dorotku budou požadovat výkupné. Režíroval Jo Sung-hee (A Werewolf Boy, Phantom Detective), v hlavních rolích Song Joong-ki, Kim Tae-ri, Jin Seon-kyu, Yoo Hae-jin a Richard Armitage.
Malcolm a Marie (Malcolm & Marie)
Premiéra: 5. 2. - Netflix
Komorní konverzační drama Malcolm a Marie pitvá jeden (ne)šťastný partnerský vztah. V centru dění se ocitají filmař Malcolm a jeho přítelkyně Marie. Po premiéře filmu se dvojice vrací domů a očekává reakce kritiků. Jenže v průběhu večera začnou vyplouvat na povrch tajemství vztahu a láska projde tvrdou zkouškou. Snímek na sebe upozornil především tím, že byl natočený během covidových omezení. Natočil jej Sam Levinson, který je momentálně v kurzu díky seriálu Euforie, ze kterého si zároveň přivedl herečku Zendayu, vycházející superstar mladé herecké generace. Sekunduje jí John David Washington, jenž se loni výrazně předvedl hlavní rolí v Tenetu. Recenze jsou spíš lehce nadprůměrné, avšak stále není vyloučeno, že přinejmenším Zendeya promluví do oscarového závodu.
Lockdown (Locked Down)
Premiéra: 5. 2. - HBO
Linda (Anne Hathaway) a Paxton (Chiwetel Ejiofor), kteří se právě rozešli, se ocitli v nepříjemné situaci. Povinná karanténa v době londýnské epidemie koronaviru je nutí i nadále žít pod jednou střechou. Linda, úspěšná marketingová ředitelka, je kvůli novým pracovním povinnostem rozčarovaná z korporátního světa, a kreativec Paxton, který má za sebou kriminální minulost, zůstává bez práce. Zatímco se oba spolubydlící snaží o poklidné soužití, díky poezii a hektolitrům vína v sobě znovu probudí dávno vyhaslou touhu po životě. Nechají se zlákat jedinečnou nabídkou podílet se na riskantní loupeži šperků.
Lockdown je další film, který byl natočený během covidových uzávěr. V tomhle případě nejsou hodnocení zrovna vysoká, na druhou stranu má film sympatické obsazení (krom ústřední dvojky ještě Ben Stiller, Stephen Merchant, Ben Kingsley nebo Mindy Kaling) a populární lupičské téma. Takže možná zkuste shlédnout trailer a pak se rozhodněte, zda to s Lockdownem risknete.
Bliss
Premiéra: 5. 2. - Amazon
Owen Wilson prožívá svůj vlastní „Matrix“ Jeho hrdina Greg má za sebou rozvod a výpověď v práci. V baru potká tajemnou Isabel (Salma Hayek), jež mu sdělí, že svět, v němž žije, je ve skutečnosti pokročilou počítačovou simulací. O tom Greg zpočátku pochybuje, ale postupně zjišťuje, že na jejím tvrzení může být něco pravdy. Hrdina si po boku Isabel začne užívat lepší život, jenomže jak dlouho to vydrží?
Premisa je zajímavá, obsazení sympatické, trailer nevypadá vůbec špatně...jen ty recenze nás trošku straší, průměrná známka 5/10 na Rotten Tomatoes velké zázraky neslibuje. Předplácet si Amazon Prime kvůli tomuhle se asi nevyplatí, ale milovníci sci-fi, kteří už službu mají, by u Bliss mohli pohodově strávit líné víkendové odpoledne.
Zprávy ze světa (News of the World)
Premiéra: 10. 2. - Netflix
Několik let po snímku Kapitán Phillips opět spolupracují režisér Paul Greengrass (série Jason Bourne) a hvězdný Tom Hanks. V tomhle případě sáhli po staromilském příběhu z dob osidlování divokého západu. Hanks si zahrál veterána z americké občanské války, který jezdí po celé zemi a přináší lidem zprávy. Nově jej čeká poněkud odlišný úkol. Má pomoci osiřelé dívce na nebezpečné cestě přes Texas, aby našla nový domov. Reakce novinářů jsou veskrze slušné, když průměrná známka na agregátoru recenzí Rotten Tomatoes činí 7,4 z 10.
Červená tečka (Red Dot)
Premiéra: 11. 2. - Červená tečka
V novém severském thrilleru se manželský pár vydává do hor rozdmýchat vášeň a nalézt ztracenou partnerskou jiskru. Místo toho však budou prchat před neznámým střelcem. Jednoho večera si Najda s Davidem všimnou červené tečky laserového zaměřovače a začíná boj o holý život. V patách je dvojici sadistický sniper a minulost páru vyplouvá na povrch.
Jako v bavlnce (I Care a Lot)
Premiéra: 19. 2. - Netflix
V novém kriminálním dramatu Rosamund Pike (Zmizelá) hraje prohnanou právní zástupkyni, jež se snaží systematicky vodit svoje postarší klienty za nos a obírat je o peníze. Bohužel pro ni, tentokrát si společně se svojí kolegyní a milenkou s tváří Eizy González vybraly nesprávnou oběť, poněvadž stařenka v podání Dianne Wiest má své vlastní kostlivce ve skříni. Dále hrají Chris Messina, Alicia Witt, Peter Dinklage, Isiah Whitlock Jr. a Macon Blair.
Billie Eilish: The World’s a Little Blurry
Premiéra: 26. 2. - Apple TV+
Ze zpěvačky Billie Eilish se během posledních několika let stačila stát hudební ikona, navzdory tomu, že je jí teprve 19 let. Veleúspěšné album When We All Fall Asleep, Where Do We Go? natočila bez podpory velkých firem ve svojí ložnici, pouze ve dvojici se svým bratrem. Originální deska sklidila pochvalné recenze, hudební ceny i se výborně prodávala. Související světové turné plnilo haly. Cestu k publiku si Eilish našla díky tomu, že je nadaná, přirozená a podařilo se jí perfektně vystihnout pocity vrstevníků. Od roku 2018 (dle některých zdrojů od roku 2016) ji sleduje dokumentární štáb režiséra R.J. Cutlera, který zachytil zpěvaččin výstup na vrchol.
Foto a podklady: Netflix, HBO, Amazon, Apple