Bleskovky je rubrika určená kratším zprávám a zajímavostem, které neplní titulní stránky, ale zaslouží si svůj prostor.
Upíří v rytmu flamenca
Chcete vidět muzikál, který míchá upíry a flamenco? Pak právě vám bude určený snímek Death’s Bride. Film je zasazený do 30. let minulého století, do přímořského španělského města Almería. Námět si získal pozornost na workshopu prestižního festivalu San Sebastian a film připravuje Antonio Morales, autor snímku Marisa v lesích. (Zdroj: Variety)
Animovaný Federico Fellini
Luca, tak se jmenuje příští film od Pixaru. Podíváme se v něm na pobřeží Itálie, do kouzelného městečka zalitého sluncem. Hlavními hrdiny jsou Luca a jeho přítel Alberto, kteří jsou ve skutečnosti tvory moře, ale na souši vypadají jako lidští kluci. S chutí běhají po městě, tráví dny na sluníčku a spřátelili s lidskou dívkou. Snímek slibuje smíchat Malou mořskou vílu, Hajao Miyazakiho a Federica Felliniho, takže milovníci filmové historie se mají na co těšit. Tady je jeden z prvních obrázků. (Zdroj: Empire)
Režisérka Homelandu o vojačkách
Lesli Linka Glatter, známá především pro seriál Ve jménu vlasti, chystá válečný snímek Ashley’s War. Snímek vychází z knížky Galye Tzemach Lemmon, která pojednává o vzniku speciálního programu, který umožnil elitním vojačkám, aby se na bojišti v Afghánistánu účastnily operací po boku Zelených baretů a armádních Rangerů. Scénář napsala Molly Smith Metzler a jednou z producentek filmu je Reese Witherspoon. (Zdroj: Deadline)
Streaming má budoucnost
Podle šéfa Marvelu Kevina Feigeho má streaming jednoznačně velký význam pro budoucnost Hollywoodu: „Streaming je stoprocentně budoucnost. Zákazníci chtějí obsah sledovat tam. A snad tam budou chtít sledovat i naše minisérie. WandaVision je zážitek, který vám film nedá. Na filmy se chodí proto, aby vám daly něco, co nejde zažít na streamu a na streamu děláte věci, které nejdou v kině. A nakonec všechno z kin stejně skončí na streamu.“ Feige má pravdu v tom, že jakmile zákazníci jednou něco vezmou za své, přeučíte je jen obtížně. Tak uvidíme, co obliba streamingu udělá s vývojem kinematografie. (Zdroj: Emmy Magazine)
Výplaty u Disney a Netflixu
„Když se budeš dobře učit Pepíčku, bude z tebe ředitel u Disneyho“. Tak by jednou mohly paní učitelky motivovat žáčky, protože výplatní pásky výkonného předsedy Roberta Igera a CEO Roberta Chapeka byly loni parádní. A to přesto, že v kovidovém roce museli manažeři oželet bonusy. Iger si tak přišel „jenom“ na 21 milionů dolarů, zatímco v roce 2019 to bylo 47 milionů. Chapek do konce fiskálního roku vydělal 14,2 milionu (a je ve vedení Disneyho teprve od loňského roku, takže nemáme přímé srovnání). Firma sice kvůli zavřeným zábavním parkům, kinům a dalším aktivitám měla dost ořezané příjmy a masivně propouštěla, nicméně přesto se (zvlášť díky streamovací službě Disney+) dařilo zvedat cenu akcií, takže akcionáři museli být s vedením společnosti spokojení. Pro srovnání, dva vedoucí Netflixu, Reed Hastings a Ted Sarandos, si oba loni přišli (v součtu výplaty a obdržených akcií) každý zhruba na 34 milionů dolarů. Takže poučku o Disneym škrtáme a: „Když se budeš dobře učit Pepíčku, bude z tebe ředitel Netflixu“. (Zdroj: Deadline)
Režisér Ex Machiny chystá novinku
Po minisérii Devs chystá Alex Garland nový, dosud nepojmenovaný film, pro prestižní produkční společnost A24. Snímek pojednává o mladé ženě, která se sama vypraví na prázdniny na anglický venkov, po tom, co zemře její bývalý manžel. Hlavní role mají ztvárnit Jessie Buckley a Rory Kinnear. Garlanda můžete znát jako režiséra snímků Ex Machina či Annihilation a napsal 28 dní poté nebo Sunshine, takže jsme zvědaví co si na nás nového přichystal. (Zdroj: Deadline)
Zdroje: Variety, Deadline I, II, III, Empire, Emmy Magazine,