Dobrodružná akční frančíza Mumie vtrhla do kin po celém světě v roce 1999, kdy se do Egypta prvně vydali odvážný dobrodruh Rick O'Connell a překrásná egyptoložka Evelyn Carnahan, aby společně odhalili tajemství zmizelého města Hamunaptra, pokladu faraonů a Knihy mrtvých. Režisér a scenárista Stephen Sommers se látky chopil se ctí a naservíroval divákům svěží a zábavnou popcornovku, která bavila od začátku do konce. Současně se ukázalo, že Brendan Fraser odlehčenější variaci na Indianu Jonese zvládá na výbornou a taktéž Rachel Weisz sedla role inteligentní odbornice na historii naprosto dokonale. Mumie i proto zaznamenala u diváků úspěch a o dva roky později putovala do kin dvojka nazvaná Mumie se vrací. Ačkoliv byl výsledek slabší, pořád šlo o docela fajnovou věc, jež neurazila. Vrátil se jak Sommers, tak přirozeně Fraser a Weisz. Opět jsme se podívali do Egypta a k dvojici hrdinů se přidal jejich osmiletý syn. Netřeba zapomínat, že na slovíčko se stavil Dwayne Johnson coby král Škorpión.
Vzhledem k tomu, že dvojka utržila slušný peníz, byla o několik let později odklepnuta trojka. Mumie: Hrob Dračího císaře však přinesla řadu novinek. Tentokrát naši hrdinové necestovali do Egypta, nýbrž zamířili do Číny. Sommerse vystřídal na režijní sesli Rob Cohen a naneštěstí se rozpadla i ústřední herecká dvojice, když Weisz nahradila v roli Evelyn Maria Bello. Bohužel, kouzlo bylo nenávratně pryč. Trojka sice finančně nepropadla, ale kritici i diváci nadšení nebyli. Dialogy šustily papírem, speciální efekty postrádaly kvalitu a příběh samotný nedokázal v žádném momentu strhnout. Navíc Fraser působil extrémně znuděně a Bello, ač skvělá herečka, jako Evelyn nepřesvědčila. A proč se vlastně nevrátila Weisz, kterou si diváci v předchozích dílech zamilovali?
Sama rodačka z Londýna nechtěla přeobsazení dlouho komentovat, nicméně i tak se začaly šířit různé spekulace o tom, proč Weisz roli odmítla. Objevila se teorie, kterou naťuknul Cohen, že herečka nechtěla hrát matku de facto dospělému synovi a nechat se "postaršit". Jiní hovořili o tom, že scénář stál za starou belu a Weisz se navíc vůbec nelíbilo, jakým způsobem tvůrci pracují s postavou Evelyn. Studio Universal klepy nepotvrdilo a Weisz se k tématu nevyjadřovala. Světlo světa spatřilo i tvrzení, že talentovaná herečka nechtěla být na tak dlouhou dobu odloučená od svého syna. Tahle varianta se ovšem nezdá být příliš pravděpodobnou, jelikož Weisz v oné době natočila dva jiné filmy. V roce 2008 pak sama uvedla, že scénář vůbec nečetla, přičemž problém údajně tkvěl v jejím natřískaném diáři. Zřejmě by musela ihned po ukončení natáčení Bratří Bloomových odletět na pět měsíců do Číny, což by patrně bylo vskutku vysilující.
Zdroj: ScreenRant
Foto: Universal Pictures