Málokterá značka měla v posledních měsících tak nejistou budoucnost jako James Bond. Ikonická špionážní série tradičně v jednu chvíli chystá pouze jeden film, v tomto případě poslední bondovku s Danielem Carigem - Není čas zemřít. Pětadvacáté dobrodružství agenta 007 mělo původně do kin přijít již v dubnu letošního roku, kvůli koronavirové pandemii však došlo hned ke dvěma přesunům premiéry - nejprve na letošní listopad a následně až na 2. 4. 2021, přičemž ani aktuální datum vydání není vzhledem k nevyspitatelnosti nákazy zcela jisté.
S nepředvídatelnými odsuny premiéry se v říjnu nakonec spojila i zpráva, že studio MGM zvažovalo prodání práv na nejnovější bondovku některé ze streamovacích služeb až za 800 milionů dolarů. Tato jednání sice nakonec skončila bez úspěchu, zdá se však, že bychom se mohli dočkat ještě většího prodeje. Podle nejnovějších informací je totiž ke koupi samotné studio MGM.
Podle zprávy, se kterou přišel server Deadline, se společnost o odprodej snažila již několik let, toto úsilí se však vždy setkalo s neshodou v oblasti financí. Aktuálně se MGM obrátilo na dvě investiční banky, aby našly případné zájemce o koupi. Podle odhadů The Wall Street Journal se aktuální tržní hodnota firmy se započítaným dluhem pohybuje kolem 5,5 miliardy dolarů, prodejní hodnota by pak v případě soutěže mohla činit až dvojnásobek. Deadline však tvrdí, že možná jednání údajně v reálné podobě proběhnou až ve chvíli, kdy vyjdou najevo finanční výsledky Není čas zemřít. V tuto chvíli není jasné, který z velkých hráčů by se mohl o koupi studia ucházet.
Nakonec je třeba upozornit, že se MGM rozhodně nemůže chlubit pouze Bondem, pod svými křídly uchovává několik klasických franšíz. Za zmínku stojí například Rocky, Robocop, Hvězdná brána, Růžový panter, Pravá blondýnka nebo Mlčení jehňátek. Svá želízka v ohni má rovněž na televizním poli v podobě seriálů Fargo, Příběh služebnice nebo Vikingové. Všechny tyto série společnosti MGM vydělávají peníze a vydělávat by mohly i případnému novému majiteli.
Foto: MGM
Zdroje: Deadline, The Wall Street Journal, ScreenRant