Hrabě Monte Christo, slavný příběh Alexandra Dumase, kdo by ho neznal. Poslední velkou filmovou adaptaci jsme mohli vidět v roce 2002 s Jimem Caviezelem a Guyem Pearcem v hlavních rolích. Teď se do známé látky pustila společnost Constantin Films, která se na modernizaci klasických děl pro soudobé publikum v posledních letech tak nějak specializuje. Momentálně se do kin chystá podivně animovaný Tarzan, Paul W.S. Anderson pro Constantin Films připravuje katastrofické drama o zkáze Pompejí a před dvěma lety jsme od stejného tvůrce mohli vidět trojrozměrné Tři mušketýry, taktéž původně z pera Alexandra Dumase.
Nového Monte Christa by měl natočit David S. Goyer, povětšinou scenárista a rozporuplný tvůrce, který během své kariéry stál jak u naprostých propadáků, tak u obřích hitů. Tím nejvýraznějším je asi Temný rytíř Christophera Nolana, u kterého se Goyer podílel na všech třech částech, a právě kterým by se měla nová adaptace Dumasova Hraběte inspirovat. Tahle písnička je samozřejmě dost ohraná a hollywoodští herci inspiraci Nolanovým Batmanem zmiňují vždy, když na sebe chtějí upoutat pozornost (vzpomeňte například na nového Van Helsinga), nicméně v případě Monte Christa by snad jistou analogii bylo možné najít i v příběhu.
Ten pojednává o mladém Edmondu Dantesovi, který je zrazen, falešně obviněn a uvržen do žaláře. Tam potkává spoluvězně Abbé Fariu, který ho začne vzdělávat, seznámí ho se způsoby života ve vyšší společnosti a přivede ho na stopu zlatého pokladu. Když se Dantesovi podaří po letech konečně uprchnout, vrací se do Paříže s nově nabitými prostředky, aby, nyní již jako zámožný muž, vykonal pomstu na těch, kteří mu zničili život.
Scénář pro Goyera připravil Michael Robert Johnson, který má na svědomí Ritchieho Sherlocka Holmese (tedy další modernizaci klasického příběhu) nebo již zmiňované Pompeii. Goyer k projektu prohlásil, že přizpůsobování klasických postav (Superman, Batman) soudobému publiku ho nesmírně baví, a že je Johnsonův scénář výborný. Jak už jsme ale naznačili, s Goyerem je potíž v tom, že má na kontě sice celou řádku hitů, nicméně u těch měl obvykle k ruce nějakého spoluautora. Řada jeho scénářů byla naopak poměrně slabá a jako režisér na svůj první dobrý film dokonce teprve čeká. Co myslíte, podaří se mu spolu s Hrabětem Monte Christo konečně překonat laťku průměrnosti?
Zdroj: THR