Mediální i divácký šum kolem akčního blockbusteru Rychle a zběsile 9 s odkladem premiéry logicky utichl, ovšem všichni patrně dobře víte, že v devítce se vrátí Sung Kang alias Han. Sice by postava měla být mrtvá, ale tohle je svět, v němž mnohdy neplatí naprosto žádné (ani fyzikální) zákony, tudíž oživování (zdánlivě) zesnulých nikoho nepřekvapí. S Hanem jsme se prapůvodně seznámili v bídné trojce z roku 2006 čili v průměrnosti Rychle a zběsile: Tokijská jízda a může za to režisér Justin Lin, jenž si postavu ve scénáři vydupal. Han ve trojce mentoroval Seana Boswella s tváří Lucase Blacka a požíval v tokijském podsvětí značné autority, leč na konci filmu nerozdýchal automobilovou nehodu. Tvůrci však vymysleli, že čtyřku, pětku a šestku předsadí časově před Tokijskou jízdu a tak mohl Han vesele páchat hříchy po boku Vina Diesela, než jej Jason Statham (další scenáristická klička) poslal na onen svět. Postupem času se stal z Hana jeden z nejvěrnějších následovníků Dieselova Doma, tudíž lze pochopit, proč se v devítce bůhvíjak vrátí zpět.
Nicméně nebylo lehké protlačit postavu do Tokijské jízdy, jelikož původně figuroval ve scénáři Afroameričan s přezdívkou Phoenix. Naneštěstí Lin měl o postavě poněkud odlišnou představu. Chtěl sympatického Asiata s americkými kořeny, k němuž by ostatní vzhlíželi. Universalu se to zpočátku zrovna dvakrát nezdálo a tudíž se Lin pustil do ukecávání. Klíčem k Hanově rychlému a zběsilému zrodu se stal Linův snímek Better Luck Tomorrow z roku 2002, kde se postava Hana, ztvárněná Kangem, prvně představila. Kriminální drama o znuděných středoškolácích (původem Asiaté žijící v USA), kteří se rozhodnou obstarat si peníze na bujarý život nelegálně, funguje jako pomyslný Hanův origin. Studiu se tenhle kousek i charakter nakonec zalíbil a Linovi změna ve scénáři prošla.
Zdroj: ScreenRant
Foto: Universal Pictures