Ben Affleck má slušnou hereckou kariéru, ale osobně se zpravidla více těším na věci, které sám režíruje a píše. Herecké zkušenosti v kombinaci s režisérskými a scenáristickými dělají z rodáka z kalifornského Berkeley vcelku solidního znalce hollywoodských poměrů. I proto asi nikoho nepotěší, co si Affleck myslí o budoucnosti kin a filmového průmyslu. Respektive z toho nebudou mít radost ti filmoví fanoušci, kteří chodí rádi často do kina a svět pohyblivých obrázků pro ně nekončí miliardovými blockbustery. Dle Afflecka se totiž do kinodistribuce budou v příštích letech dostávat pouze velkorozpočtové spektákly a klasická dramata či snímky s, řekněme, relativně standardním rozpočtem ("mid-budget") jako třeba Město či Argo budou muset o uvedení do kin tvrdě bojovat. Budoucnost však prý patří blockbusterům typu disneyovek a marvelovek (Aladdin, Star Wars, Avengers), čili produkcím, u nichž máte takřka ložené půlmiliardové tržby.
Na jedné straně tedy budou masivní velkofilmy s celosvětovou kinodistribucí a na druhé straně menší snímky s limitovaným počtem kin a brzkou digitální distribucí. Affleck neříká, zda je to žádoucí trajektorie, po níž se filmový průmysl má vydat, pouze konstatuje, že tak to vidí momentálně on. Lidé si v čase koronavirové pandemie podle jeho názoru navykli sledovat filmy v pohodlí domova. Sám Affleck uznává, že z toho nedávno těžilo například i drama Cesta zpátky, v němž ztvárnil hlavní roli. Prý tento stav zapříčinil, že film vidělo reálně mnohem více lidí, než kdyby obdobné smutné drama o zlomeném alkoholikovi skončilo v kinech. Koronavirová kalamita tak de facto akcelerovala určitý trend, který ale již potichoučku bublal nějakou dobu pod povrchem.
Zdroj: Entertainment Weekly
Foto: Warner Bros. Pictures (ilustrační, z natáčení snímku Argo)