Premiéra Tenetu se sice blíží, ale situace ve Spojených státech není ani zdaleka ideální. Trumpova administrativa pandemii absolutně nezvládá a kolektivní psychika Američanů dostává ránu za ránou. V koronavirovém období se přirozeně začaly drolit některé pilíře klasického distribučního modelu, kdy zářným příkladem budiž studio Universal Pictures, které se vykašlalo na tradiční devadesátidenní okno mezi kinopremiérou a uvedením snímku na VOD a v přelomové smlouvě s řetězcem kin AMC Theaters zkrátilo exkluzivní (kino)dobu na sedmnáct dní. Tudíž za dva týdny a kousek může Universal šoupnout obsah na digitální služby, kde si jej uživatel zapůjčí zhruba za 20 dolarů.
I s ohledem na tuto skutečnost proběhl v srpnu výzkum (1000 respondentů), z něhož vyplynulo, že pouhých 12 procent respondentů by nyní určitě vyrazilo do kina, pakliže by nadále platilo 90-denní "VOD" okno. Dalších 15 procent pak odpovědělo, že by pravděpodobně zvolili kino. Naopak 21 procent by pravděpodobně vyčkalo doma na digitální distribuci a 23 procent tutově. Dle očekávání, pakliže by se okno smrsklo na sedmnáct dní, jenom 16 procent respondentů by určitě (7) či pravděpodobně (9) volilo kino, což vskutku není zrovna mnoho. Ostatně není se čemu divit. Američtí epidemiologové návštěvu kin a masovějších akcí otevřeně kritizují a nedoporučují.
Foto. Pixabay License