Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak

Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu
Disney
Zobrazit dalších 19 obrázků
Extrémně drahý Disneyho biják už za pár týdnů zamíří v části světa přímo na internet. Změní to filmovou distribuci jednou pro vždy?

Mulan před pár dny způsobila slušné pozdvižení, když Disney oznámil, že ve Spojených státech a několika dalších teritoriích uvede snímek rovnou online, zatímco tam, kde jsou kina v provozu (třeba u nás), film půjde do kin. Rozhodnutí Disneyho vyvolalo rozruch, protože do té doby komentátoři nechtěli věřit tomu, že by hollywoodská studia do online distribuce poslala jakýkoliv skutečně drahý film, jako je třeba právě Mulan (udává se rozpočet přes 200 milionů dolarů). Předpoklad byl takový, že by se snímek uvedený na internetu prostě nezaplatil.

Tady se nicméně sešlo hned několik zásadních faktorů, které situaci ovlivňují. Klíčové je to, že Disney potřebuje cashflow. Na rozdíl třeba od Warneru, jenž spadá pod telekomunikační společnost AT&T, která studiu může pomoci krizové období překlenout, má Disney velkou část aktiv v odvětvích, která jsou uzavřená. Zábavní parky jsou ve ztrátě, kina jsou uzavřená. Disney má obrovské množství majetku, ale potřebuje hotovost. Na platby zaměstnancům i financování filmů, které bude studio potřebovat nasadit do kin, až jednou otevřou.

Pak je tu čínský trh. Ten konečně otevřel a Disney vždy předpokládal, že velkou část tržeb Mulan udělá právě tam. K tomu lze přidat celou řadu dalších mezinárodních trhů, kde by koncem prázdnin měla být kina v provozu a naopak skutečnost, že ve Spojených státech se situace zkrátka nelepší a na tenhle trh nejde čekat do nekonečna, pokud chce Hollywood nějaký příjem. Warner to kupříkladu se snímkem Tenet řeší tak, že jej zkrátka nasadí na ty trhy, které jsou otevřené a většina Spojených států se jednoduše dočká později.

Disney navíc zvolil zajímavou strategii, kdy film neprodává skrze klasické internetové prodejny filmů, jako jsou iTunes nebo Amazon, ale místo toho skrze vlastní streamovací platformu Disney+. Diváci, kteří Mulan budou chtít vidět, tak navíc ještě musejí být (nebo se stát) Disneyho předplatiteli. Zakoupení snímku pak přijde na 30 dolarů, což je pro čtyřčlennou rodinu příjemná částka (průměrná cena vstupenky v USA je kolem 10 dolarů, v LA či NY pak spíš ke dvaceti, k tomu platíte předražené občerstvení a dopravu) a pro Disneyho je naopak výhodné, že 30 babek jde kompletně do jeho kapsy. O sumu už není třeba se dělit s provozovateli kin nebo třeba se zmíněným Amazonem. Analytici tak počítají, že pokud by si třeba jen polovina amerických uživatelů Disney+ Mulan zaplatila (jde o populární značku a rodinky už doma nemají do čeho píchnout), tak zvlášť po započtení tržeb ze zbytku světa může být z Mulan touhle netradiční cestou miliardový hit.

Disney zatím tvrdí, že jde o jednorázový pokus, nicméně pokud studio zjistí, že touhle cestou lze vydělat srovnatelné peníze jako při uvedení v kinech, tak bude ve stejném modelu pokračovat, minimálně do skončení pandemie. A pokud se to vyplatí Disneymu, začnou to možná zkoušet i další, a pak se můžeme vážně začít bavit o tom, že model distribuce filmů se změnil navždy.

Pro tuto chvíli nicméně dost prognózám, koukněte na nejnovější trailer, který slibuje historickou akci, která dává vzpomenout na snímky jako Tygr a drak. Pod trailerem je ještě videoklip.

Když císař Číny vydá nařízení, že jeden muž na rodinu musí sloužit v císařské armádě k obraně země před nájezdníky ze severu, Hua Mulan, nejstarší dcera ctěného bojovníka, zaujme místo svého nemocného otce. V přestrojení za muže překonává Hua Jun nástrahy na každém kroku své cesty a učí se využívat své vnitřní síly a přijímat svůj skutečný potenciál. Tato epická cesta z ní nejen učiní ctěného bojovníka, ale vyslouží jí i respekt vděčného národa… a hrdého otce.

Hrají: Liu Yifei jako Mulan, dále Donnie Yen, Jason Scott Lee, Yoson An, Utkarsh Ambudkar, Ron Yuan, Tzi Ma, Rosalind Chao, Cheng Pei-Pei, Nelson Lee, Chum Ehelepola, také Gong Li a Jet Li. Režíruje Niki Caro. V českých a slovenských kinech bude snímek uvedený 4. 9.

Galerie: 20

Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu Mulan: Nový trailer slibuje rozlétanou akci ala Tygr a drak | Fandíme filmu

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest