Čínská kina jsou otevřená už pár dní. Jak si tam vedou "nové" filmy? Hlavním artiklem tohoto týdne byl Ježek Sonic, který bohužel v omezeném prostředí čínských multiplexů utržil tento víkend jenom 1,2 milionu dolarů. Tenhle videoherní hit určitě nepotřebuje další desítky milionů, ale i tak jde o dost malou tržbu. Je to prostě okleštěnou návštěvností, nebo tím, že Jim Carrey není v Číně velkým jménem, nebo tím, že je Sonic v zemi téměř neznámý? Třeba Dolittlovi se tam daří zatím lépe a utržil od znovuotevření kin už 10,8 milionu, Bloodshot je na 5 milionech. Na krk mu dýchá čínská novinka The Enigma of Arrival, obyčejné drama ze současnosti, které doposud nashromáždilo 3 miliony. A hned nadcházející týden by mohl hezké peníze utržit znovu nasazený Interstellar, který má asi diváky navnadit na blížící se mezinárodní nasazení Tenetu. Snímek se začal promítat už včera a za jediný den stihl utržit 2,85 milionu dolarů. Kuriózní je to, že v Číně se aktuálně nesmějí promítat filmy delší než dvě hodiny. Jak se to u delšího Interstellaru řeší? Dozvěděli jsme se o nucených přestávkách, během kterých se má sál vydezinfikovat a vyvětrat.
Největší tržby stále zaznamenává Korea, kde snímek Steel Rain 2: Summit za první víkend utržil 7 milionů dolarů. Ve Spojených státech, tedy na trhu který bývá tradičně nejsilnější, byl nejúspěšnějším filmem víkendu horor The Rental, který utržil 317 tisíc dolarů a dohromady má na kontě něco přes 900 tisíc. Zajímavostí je, že The Rental je po Trollech 2 teprve druhou novinkou, která se od začátku pandemie v USA dokázala dostat do čela žebříčku návštěvnosti. Jinak se na přední pozici vždy umísťovaly obnovené premiéry starších hitů.
V následujících týdnech opět nečekáme žádnou velkou premiéru ani zásadní změnu na mezinárodních trzích, zajímavá čísla by tak znovu mohla dělat především Čína, za předpokladu, že se tamější trh trochu rozjede.