Loňské závodnické drama Le Mans ‘66 (v originále Ford v Ferrari) se hodně povedlo a naštěstí to ocenili kritici i diváci. Sem tam uzmulo nějakou tu cenu a relativně slušně zabodovalo i v pokladnách kin. Pochvalu si zaslouží mimo jiné i režisér James Mangold, jenž dokázal plně využít hereckého potenciálu Matta Damona a Christiana Balea. Projekt však původně mohl vypadat úplně jinak, neboť se kolem materiálu motal docela jiný tvůrčí tým.
- Čtěte také: Top Gun: Maverick: Herci trénovali tři měsíce, aby za letu nezvraceli a ještě zvládali sami sebe natáčet
Ještě předtím, než se závodního filmu ujal autor neméně chváleného Logana, se počítalo s tím, že na režijní sesli usedne Joseph Kosinski, chlapík zodpovědný za netrpělivě očekávané pokračování Top Gunu. Lišil by se přirozeně i herecký ansámbl, když v hlavních rolích se měli představit Tom Cruise, s nímž Kosinski natočil nejednoznačně přijaté sci-fi Nevědomí, a Brad Pitt. Pracovní název snímku byl Go Like Hell.
Přístup Kosinskiho se neměl příliš odlišovat od toho Mangoldova. Scénář byl v podstatě totožný a počítalo se s tím, že i závodní scény budou pojaté v podobném duchu. Projekt se dokonce dostal do fáze, kdy herci předčítali scénář a řešili detaily, nicméně produkční práce se nikdy nerozeběhly, protože tvůrci nebyli schopni sehnat adekvátní finanční prostředky.
Kosinski každopádně uznal, že Mangold natočil brilantní film a Damon s Balem "skvěle ztvárnili ústřední postavy", za což je ze srdce rád. Příběh samotný si totiž "zamiloval a doufal, že se ho povede kvalitně zpracovat". Když Mangoldův počin zhlédl společně s Cruisem, tak oba zachvátilo nadšení. Tvůrci prý "odvedli úžasný kus práce". Na druhou stranu některé postupy, které měl v plánu využít v případě Go Like Hell, si údajně vyzkoušel alespoň v rámci natáčení druhého Top Gunu.
Zdroj: Collider
Foto: Warner Bros. (ilustrační, z filmu Interview s upírem)