Po Rychle a zběsile 2 se fanoušci dočkali dalšího pokračování v roce 2006, kde byly nové tváře jak za kamerou, tak i před ní. Změnilo se i prostředí a z USA jsme s mladým hrdinou v podání Lucase Blacka odcestovali do Tokia v Japonsku, kde byl zasvěcen do tajů driftingu. Po tom, co se v druhém dílu nevrátil Vin Diesel, se ten třetí obešel už i bez Paula Walkera, jenž ztvárnil jednu z hlavních rolí v prvních dvou filmech. Zatímco Diesel odmítl tučný šek a dobrovolně dvojku vynechal, Walker řekl, že za jeho absencí v Rychle a zběsile: Tokijské jízdě stála politika a rozhodnutí studia Universal. Ačkoliv bylo Rychle a zběsile 2 dražší než starší bratříček, v některých očích neutržila tolik, kolik by se očekávalo a v recenzích si také vedlo hůře než jednička. Dvojka si v kinech při rozpočtu 76 milionů dolarů vyjezdila přes 236 mega. Jednička stála kolem 38 milionů dolarů a v kinech utržila přes 207 milionů dolarů. Zkusil se tedy nový přístup.
Když se scenárista Chris Morgan pustil do scénáře ke třetímu dílu, zpočátku počítal s Dieselovým návratem. Coby Dom se měl vydat do hlavního města Japonska, kde zemřel někdo, koho znal. Postupně se měl učit projíždět zatáčky smykem a nakonec zjistit, kdo za smrt jeho přítele stojí. Z finální verze nakonec tedy zůstalo Tokio a driftování. Trojka se soustředila na mladší postavy, které ještě chodí na střední školu a po nocích závodí v nadzemních garážích. Diesel se alespoň objevil na konci v čestné roličce, ale jenom výměnou za to, že mu Universal svěřil práva na sci-fi sérii s Riddickem. Proto byl Diesel ochotný zahrát svůj malý part i zadarmo. Režie se ujal Justin Lin a na film měl rozpočet zhruba 85 milionů, v kinech vytřískalo 159 milionů dolarů. Tokijská jízda je mnoha fanoušky považovaná za jeden z nejslabších nebo dokonce za nejslabší díl v sérii. Jak to máte vy? Vidíte to stejně nebo byste na poslední místo v žebříčku dali jiný díl?
Zdroje: LA Times, Collider, Screen Rant