Josh Trank zabodoval v roce 2012 se svým celovečerním debutem Kronika, jenž pojednával o třech kamarádech ze školy, kteří za záhadných okolností získají nadpřirozené telekinetické schopnosti. Tehdy jen šestadvacetiletý režisér byl po úspěchu pasován na jednoho z nejperspektivnějších mladých tvůrců v Hollywoodu. Lucasfilm si jej zabral pro další Star Wars film, Sony jej chtělo pro plánovaného Venoma, Warneři zase pro špiónský thriller Red Star. Trank navíc plánoval zadaptovat oblíbenou videohru pro Playstation, Shadow of the Colossus. Navrch si koupil vysněné auto a oženil se. Byl zkrátka na vrcholu.
V té době začali u studia Fox plánovat oživení Fantastické čtyřky. První dva filmy s Jessicou Albou a Chrisem Evansem z let 2005 a 2007 byly přijaté relativně vlažně a bylo rozhodnuto o tom, že se začne znovu od začátku. S novým obsazením a úplně novým pojetím. V té době byl hodně populární realistický přístup ke komiksům, který zpopularizovaly především úspěšné batmanovské filmy Christophera Nolana. Fox chtěl přistoupit podobně i k Fantastické čtyřce a zájem projevil právě Trank. Jak sám popisuje, natočit marvelovský film bylo v té době „tou nejvíc rebelskou věcí, jakou jsem mohl udělat.“ Jenže jak už víme, vše šlo, lidově řečeno, do kopru.
Ještě týden před premiérou Fantastické čtyřky v reakci na první negativní kritiky Trank napsal na Twitter sebedestruktivní oznámení: „Před rokem jsem měl fantastickou verzi filmu, která by sbírala výborné recenze. Pravděpodobně ji nikdy neuvidíte. Taková je realita.“ Výsledek? Film celosvětově utržil v kinech jen 167 milionů, což je asi třetina tržeb původní Fantastické čtyřky z roku 2005. Vina padla do značné míry právě na Tranka. Postupně se v průběhu let začalo mluvilo o potížích během natáčení, které údajně způsobovaly konflikty režiséra se studiem, jeho nezodpovědnost, špatná komunikace a nevyzpytatelné chování. Jak to ale vidí sám Trank? V nedávných rozhovorech se rozpovídal o tom, jak vypadalo natáčení, co podle něj způsobilo neúspěch filmu a jak celkovou zkušenost porovnává s natáčením jeho letošního filmu Capone.
Na dotaz, jestli se Trank cítí zodpovědný za problémy, které pohřbily Fantastickou čtyřku a jestli viní sám sebe, odpověděl, že se jedná o velké nepochopení ze strany médií. „Cítil jsem, že média celý problém špatně formulovala. Co se týče mojí zodpovědnosti za celý ten filmový průšvih, byl jsem plně zodpovědný. Ale to byli všichni.“ Všichni kolem něj dělali věci špatně, ale obětní beránek se stal právě z něj: „Přišlo mi hodně nefér, že podle veřejného mínění byl za neúspěch filmu zodpovědný jeden člověk. Tomu se zkrátka lehce věří. Ve filmovém průmyslu máte spoustu profesionálů a lidí, kteří mají s natáčením velkofilmů zkušenosti, a pak je tady mladý, nezkušený kluk, který si toho podle všeho nabral na bedra příliš a přerostlo mu to přes hlavu. Říkali, že jsem nekomunikoval, že jsem nehrál podle pravidel. Podle všeho jsem neustále šel proti přání všech kolem mě. Když jsem to četl, říkal jsem si ‚Dobře, to by znělo věrohodně, kdybych se neznal. Bylo by jednoduché tomu uvěřit.‘ Ale takto si události nepamatuji. Já si pamatuji, že jsem komunikoval až příliš. Ovšem moje nápady byly vždy v rozporu s přáními lidí okolo.“