Týdenní přehled toho, jak to vypadá z hlediska návštěvnosti, můžeme začít klasicky informacemi o znovuotevírání světových kin. Datum 15. června stanovila Itálie, koronavirem nejhůře postižená evropská země. Neočekává se, že příští měsíc otevře všech 4000 projekčních sálů. Některé nebudou schopné operovat ve stížených podmínkách, například otevřít s dostatečnými hygienickými opatřeními nebo sníženou 30% kapacitou. Aby diváci na kinaře nezapomněli, rozhodli se dva distributoři Lucky Red a Circuito Cinema odstartovat platformu, na které si mohou diváci zakoupit prémiový film ke zhlédnutí online, zatímco 40 % tržeb putuje na účet zavřenému kinu podle jejich výběru. Platforma by mohla být aktivní i poté, co se vrátí věci zcela do normálu. (Můžeme vlastně hovořit o jisté obdobě české iniciativy MojeKino). Další alternativou jsou projekce filmů v rozličných italských arénách a sportovištích.
Americkým drive-in kinům aktuálně vévodí horror The Wretched od distributora IFC Midnight rozeslaný do 21 lokací. Ten tam díky šikovné strategii coby jediná za zmínku hodná novinka utržil po 18 dnech nějakých 316 000 dolarů a předpokládá se, že bez další konkurence možná zvládne čistý milion.
Největší tržby ale aktuálně přicházejí z digitální sféry. Zatímco svět oficiálně čeká na uvedení Tenetu, prvního post-koronovirového filmu v kinech (doufejme), VOD službám vévodí Tom Hardy, který si také v minulosti zahrál ve třech nolanovkách. Jeho Capone režírovaný Joshem Trankem se okamžitě po uvedení 12. května vyšplhal na první příčky většiny platforem, iTunes nevyjímaje. Tento týden distributor Vertical oznámil, že mu film utržil během deseti dních více než 2,5 milionů dolarů. To je solidní výsledek na film, který měl původně běžet limitovaně a utržil během 14 dní skoro polovinu toho, co dávají jiné podobné žánrovky za dva měsíce promítání klasicky v kinech. Nemluvě o tom, že z promítání online má distributor větší podíl.
Stále čekáme na oficiální čísla animáku Scoob! Warneři ale prozatím vše drží pod pokličkou a doufají, že se o filmu bude mluvit pozitivně jenom v rámci jeho vyšších příček za streamovacích žebříčcích. Podobně jako Trollové 2 byl Scoob! k půjčení online, ale zřejmě neutržil stovku jako Trollové. I menší částka rozhodně není ostuda, přeci jen byl snímek levnější a měl menší ambice. Do přímého srovnání s Trolly se nicméně Warner nehrne.
Úspěch zaznamenaly Birds of Prey s Harley Quinn, které debutovaly jak na digitálních platformách a teď čerstvě i na fyzikálních nosičích. To film podle statistik Digital Entertainment Group okamžitě poslalo na vrchol žebříčku mezi 20 doma nejsledovanějších snímků. Bloodshot je na dvojce, Mizerové navždy na trojce. Volání divočiny je taky možné čerstvě koupit na DVD a Blu-rayi, takže šlo na čtyřku. Na svém vlastním písečku si pak hraje Netflix, který reportuje, že jeho animák The Willoughbys vidělo v prvním měsíci 37,6 milionů domácností.
Zdroj: Deadline, Variety, ComicBookMovie, BloodyDisgusting