Je to stejné jako minulý víkend, kdy společnost Comscore nesestavila žebříček kasovních tržeb a Spojené státy tak hlásily z kin nulu. Úplně čistá nula to nebyla, protože nějaké tržby reportovaly drive-in kina, popřípadě ta, která umožnila divákům sledovat plátno přes internet. Ale částky byly mizivé. Situace se nevyvíjí zatím kdovíjak optimisticky, vlastně je v Americe řádění koronaviru zatím nejhorší ze všech zemí a kinařské řetězce tak řeší především to, aby po skončení pandemie měly ještě vůbec nějaké peníze na znovuotevření.
Minulý víkend jsme hovořili o čínském plánu, jak znovuoživit kina. Pozvolné otevírání ve fázích mělo diváky lákat na staré osvědčené klasiky jako Wolf Warriors (čínský hit), Avengers nebo Počátek, poté nasadit americké novinky z konce minulého roku a začátku tohoto. V rámci všech otevřených kin by šlo pořád o nějaká 4,5 procenta z celkového počtu kinosálů v Číně, ale už jenom 200 otevřených kin v Šanghaji mohlo působit nadějně. Čínská vláda se ale po pár dnech kvapně rozhodla znovu zavést celoplošný zákaz otevírání. Případy nakažení se tam objevují už zřídka, ale země se obává především nových nemocných, kteří se vracejí z ohnisek nákaz v zahraničí jako je Evropa a USA.
Čína v zavírání na dálném východě ale nezůstává sama, preventivně se přidávají další řetězce v Hong Kongu, Koreji nebo Japonsku. A to jak z důvodů snahy limitovat výskyt lidí pohromadě, tak prostě proto, že návštěvnost je teď tak či tak extrémně nízká.
Jak se daří filmům, které studia kvapně poslala na streamovací služby? Kupodivu velice dobře a záměr tak trochu zachránit svůj otřesný výkon v kinech se daří. Nijak výrazně to nepotřeboval Neviditelný, ale ten se přesto umístil na první příčce americké VOD služby Fandango Now a osmý na iTunes. Pixarovka Frčíme potom byla první na žebříčku iTunes a druhá na Fandango Now, Birds of Prey hned v závěsu třetí na iTunes. Bloodshot potom ukořistil čtvrtou pozici na iTunes, zatímco The Hunt čtvrtou pozici na Fandangu. O filmy, které momentálně měly běžet v kinech, tedy i mezi ostatní konkurencí starších hitů je, a to i přes to, že přehrání "kino novinek" přijde na nemalých 20 dolarů za kus.
V nedávném průzkum pro The Hollywood Reporter se 40 procent respondentů vyjádřilo, že si plánují nějaký film zapůjčit online, dalších 35 procent ale řeklo, že o tom spíše neuvažují kvůli potenciálně tíživé ekonomické situaci. Většina Američanů je ochotná zaplatit za film mezi 6 až 8 dolary, což je výrazně v rozporu s cenami, které aktuálně nasazují studia a nasazovat budou. Standardem je aktuálně 20 dolarů. Podobně jsou na tom i streamovací služby jako Netflix nebo Hulu, u kterých ekonomové očekávali nárůst poptávky, ale s nejistými finančními vyhlídkami se domácnosti nechtějí upsat další měsíční platbě, a tak spíš sledují víc obsahu na platformách, které už předplacené měli.
Zdroj: Business Insider, THR, Deadline