Pro natáčení plně digitálního Lvího krále tvůrci používali speciální virtuální nástroje, které jim pomáhali lépe se ponořit do světa, který vytvářeli. Konkrétně se bavíme o možnosti v reálném čase nahlížet s pomocí virtuálních brýlí vstupovat do digitálně vytvořeného prostoru, který lze dle potřeb upravovat, operovat v něm s postavami, světlem a úhlem virtuální kamery. Tvůrci prý dokonce měli chvílemi pocit, že natáčeli ve skutečných lokacích, které ve filmu vidíte.
Tvůrcům podobné virtuální prostředí výrazně usnadní práci a supervizor vizuálních efektů Robert Legato k novým možnostem přípravy filmu říká:
"Je úžasné podělit se o finální myšlenku ještě předtím, než je pevně daná. Kdykoliv můžete říct: 'Přesunu stromy sem, co si o tom myslíš?' A tohle vás nestojí vůbec nic a vy stále zkoušíte a experimentujete, abyste scénu udělali lepší."
Dodává, že není sám, kdo je s tímto nástrojem spokojen. Všichni filmaři se prý shodují, že se jedná o "mocný nástroj", který má velký potenciál.
Je zřejmé, že i tvorba filmu se stále má kam posouvat a neustále se vyvíjí. U natáčení drahých trikových filmů, kde už tak herci často točí většinu scén před modrým pozadím, všem zúčastněným jednoznačně jen pomůže, pokud budou moci kdykoliv do neexistujícího prostoru nahlížet skrze virtuální brýle. Otázkou je, jak technologie ovlivní kinematografii jako takovou, až zlevní natolik, že bude dostupná i těm nejposlednějším "malým" snímkům, které by si jinak nemohli dovolit drahé kulisy a rekvizity.
V přiložených videích můžete vidět, jak využívání virtuální technologie vypadá v praxi: