Hlavní novinkou víkendu je první letošní komiksovka Birds of Prey (Podivuhodná proměna Harley Quinn). Kritiky nadšeně přijatá ženská týmovka v čele s Margot Robbie slouží jako lehký spin-off Sebevražedného oddílu, který se ale poučil z předchozích nezdarů a snaží se být spíše "mládeži nepřístupným Aquamanem", než čímkoli od Zacka Snydera. Kritici se shodnou, že DC doručilo to, co diváci od druhého komiksového giganta očekávají, nic z toho se ale neproměnilo v dostatečně uspokojivé tržby. Film startuje s nejhorší premiérou DC filmu od Jonaha Hexe, pouhými 33,5 miliony dolary.
Důvodů pro takový neúspěch je dost: V prvé řadě Warneři film zařadili o jeden týden před tzv. President's Day víkend a očekávali, že film solidně debutuje a příští týden dostane ještě sváteční boost. Dosud ale Warneři nasazovali o tomhle víkendu například LEGO ve filmu, a protože Birds of Prey rozhodně není dětský materiál, rodiny měly smůlu. Dalším problém je titulární charakter Harley Quinn. Postava bezpochyby oblíbená mezi fandy se nedokázala protlačit ani do názvu filmu. Být "Jokerem" nebo "Birds of Prey" očividně dělá zásadní rozdíl.
Na takhle velký blockbuster nám tu chybí i množství dalších známějších postav nebo hereckých jmen. Margot Robbie ani Ewan McGregor nejsou kasovními tahouny, ačkoli jde o talentované herce. Čím Sebevražedný oddíl zachránil sám sebe před úplnou katastrofou, byla alespoň tuctová camea Bena Afflecka nebo Jareda Leta. Dále Will Smith v hlavní roli, který tak trochu zaštiťoval svou "star power" legitimitu celého projektu.
To jsou všechno ale samozřejmě především teorie. Zásadní je, že ačkoliv fanoušci online koncept dopředu chválili, tak následně do kina zkrátka nepřišli, nebo s sebou minimálně nedokázali strhnout širší veřejnost. Často něco takového vídáme u originálních dramat, ale zdá se, že to samé platí také u "originální" mainstreamové zábavy. Závěrem roku nenalákal širší veřejnost chválený Doktor Spánek, teď tedy Birds of Prey. Do budoucna to zřejmě znamená ještě víc filmů ale remake Lvího krále...
S globálním startem ve výši 81 milionů nejsou vyhlídky kdovíjak optimistické. Warner Bros. by chtěli určitě jít přes 250 milionů celosvětově, ale film se možná zasekne u 170 milionů a bude rád. To by při rozpočtu 85 milionů (+ náklady na reklamu) mohlo znamenat, že v součtu s příjmy z domácího videa se nakonec film zaplatí, nicméně můžeme předpokládat, že příští DC komiksový film už bude zase mládeži přístupný a ideálně bude mít v názvu nějakou známou postavu.