Když v roce 2016 poslal režisér David Ayer do kin komiksovou akční fantasy Sebevražedný oddíl, pořádně si to slíznul. Kritika film ani trochu nešetřila a zručný režisér (Patrola, Street Kings) si to schytal zrovna tak. Ostatně pod scénářem, na jehož bídnou kvalitu bylo nejednou upozorňováno, byl podepsán právě on. Přitom se moc dobře ví, že celý projekt byl problematický od samého začátku. Ayer musel při psaní scénáře chvátat, když jej připravil za neskutečných šest týdnů. Jablkem sváru se pak stal střet vizí, kdy Ayer měl v plánu natočit temný a hutný příběh o partě padouchů, které americká vláda využije jako zbraně v boji se zlem. Jenže vlivem okolností si studio usmyslelo, že tahle verze se neprodá a chystaný snímek se měl nakonec nést v odlehčenějším duchu. Následovaly kouzla ve střižně, mohutné přetáčky, dohady režiséra se studiem a v neposlední řadě rozporuplné přijetí.
Ayera zpackaný projekt žere zřejmě ještě dnes. Relativně nedávno se opět vyjádřil k problematické produkci a post-produkci Sebevražedného oddílu. Uvedl, že filmy jsou křehké, podobně jako sny. Mají vlastní logiku a "pravdu". Rovněž se zamýšlel nad tím, jak studio změnilo pojetí celého snímku. Bylo to jako, když změníte cíl cesty, ale přitom už je po "výletě". Dle jeho slov byla původně alfou a omegou scénáře Harley a její příběh. V mnoha ohledech se de facto jednalo o její film, pojednávající v prvé řadě o jejím emocionálně silném vztahu s Jokerem. Ayer měl v tomto směru naprosto jasno a svou vizi následoval. Jenže pak studio změnilo záměr/destinaci a všichni se v tom tak nějak ztratili. Z oněch vyjádření je cítit troška hořkosti a současně frustrace. Není divu, Ayer je podepsán pod něčím, co reálně vůbec vytvořit nechtěl.
V galerii se můžete podívat na několik fotek z testovacích focení (make-up, oblečení).
Zdroj: MW