Nestárnoucí režisér George Miller připravuje svůj další snímek jmenuje se Three Thousand Years of Longing (Tři tisíce let touhy), který začne točit příští rok v březnu. V hlavních rolích vystoupí Idris Elba a Tilda Swinton. O filmu zatím víme jen to, že má být „vizuálně silný“ a „skoro opak Šíleného Maxe: Zběsilé cesty“. Ať už to znamená cokoliv. Miller zároveň dodal, že na pokračování Maxe už se pracuje. Uvedl, že s ním pořád neskončil a oba projekty připravuje vlastně souběžně, protože příští Max přijde na řadu právě po Three Thousand Years of Longing.
Zběsilá cesta byla uvedená v roce 2015, a i když si studio možná představovalo silnější finanční výsledek, o propadák nešlo a hlavně se z filmu okamžitě stal fenomén. Recenze byly nadšené, práce s akcí je označována za téměř revoluční, snímek dostal šest Oscarů a figuruje v nejednom žebříčku deseti nejlepších filmů desetiletí. Přípravy pokračování nejprve brzdila Millerova touha odpočinout si a později spory o peníze se studiem Warner. Režisér prakticky od premiéry Zběsilé cesty mluví o tom, že má připravené scénáře hned k několika možným pokračováním, která počítají s návratem Maxe (Tom Hardy) či Furiosy (Charlize Theron).
Miller už patří dávno mezi klasiky, i když v jeho kariéře převažují divácky vděčné filmy (akční tvorbu střídá s rodinnou produkcí). Novináři se tedy i jej zeptali na to, co si myslí o nedávných výrocích Martina Scorseseho, který o Marvel filmech řekl, že to není skutečná kinematografie, ale jen dobře udělaná zábavní atrakce.
Miller k tématu řekl, že on sám sleduje všechny superhrdinské filmy a obecně si myslí, že kinematografie je široký pojem a důležité je, co znamená pro publikum. Jednou slyšel moudro svahilského lidového vypravěče, který řekl, že pokud vypravěč řekne špatný příběh, je to jeho vina. Pokud řekne dobrý příběh, tak ten najednou patří všem. A něco podobného podle George platí i v téhle debatě.
Dále uvedl, že si rozhodně nemyslí, že by úspěch blockbusterů závisel jen na dobrém marketingu. To je podle něj skutečně arogantní pohled. Pokud je film úspěšný, je v něm nejspíš něco, co v publiku zkrátka rezonovalo. Kinematografie má mnoho podob a neměla by se podle Millera nějak ghettoizovat a rozlišovat na to, co do ní patří a nepatří. Což se podle něj vztahuje na veškeré umění. Pole je široké a kdo říká, že něco z něj je víc nebo míň důležité, tak ten umění podle George naprosto nepochopil. Umění je obrovská mozaika a každý kousek do ní nějak zapadá.
Co vy na to? Líbí se vám Millerův pohled? Nebo souzníte spíš se Scorsesem, který tvrdí, že jsou tu autorské filmy na jedné straně a zakázkové produkty na straně druhé?
Zdroj: Deadline