12. listopadu startuje ve Spojených státech streamovací služba Disney+. Už 1. listopadu většina zemí dostane Apple TV+. V dubnu svou službu Peacock spustí Universal a Warner na jaře odstartuje HBO Max. Všechny společnosti se budou muset poprat s dosavadními hráči na trhu, primárně tedy s Netflixem (a Amazon také přikládá pod kotlem). Hollywood chápe, že na streamu jsou peníze, a kdo zaspí teď, už by ztrátu nemusel dohnat.
Proto nepřekvapí, že společnosti lijí do výroby nového obsahu spoustu peněz. Apple má bezedné kapsy a navíc mu chybí jakýkoliv archiv. Nepřekvapí tedy, že investuje z nováčků nejvíc. Na svoji úvodní várku pořadů (několik nejbližších let) údajně vynaložil 6 miliard dolarů. Pravým opakem je Disney. Ten má rozsáhlý archiv a lákavé značky, na původní obsah nebude tolik tlačit. Vystačí si tak pro tuto chvíli s miliardou ročně. O trochu rázněji na to jde Warner. Ten na HBO Max hodlá za první rok utratit za obsah 1,5 - 2 miliardy dolarů a následně utrácet asi miliardu ročně. V trochu jiné pozici je Netflix, který masivně investuje. Na rozdíl od filmových studií nemá vlastní obsah, a tak za vlastní pořady i licencování cizích musí vždy platit. A podle analýz z letošního ledna v roce 2019 utratí za obsah závratných 15 miliard! V tomhle světle tedy Apple stále působí jako chudý příbuzný, který oproti konkurenci zkrátka nebude mít příliš co nabídnout (blíže viz samostatný článek).
Podle magazínu Variety do budoucna budou rozdíl dělat filmy. Že seriály streamovací služby umí lépe, než terestriální televizní stanice a srovnatelně, jako kabelovky, to už jsme si ověřili. Teď je třeba přinášet stejně dobré filmy, jako v kinech. S tím Netflix v minulosti dost zápasil. Nakupoval zajímavé filmy z festivalů, ale jakmile zadal výrobu něčeho vlastního, většinou z toho vylezly slátaniny jako Bright nebo Murder Mystery. Situace se ale pomalu obrací. Slavní režiséři pochopili, že od Netflixu dostanou rozpočty, které by jim běžná studia nedala, a tak se houfně srocují. Jména jako Alfonso Cuaron, Noah Baumbach nebo Martin Scorsese, to není žádný výprodej. Naopak se bavíme o tvůrcích, kteří svými projekty pravidelně usilují o nejrůznější ceny a zvedají Netflixu kredit.