Aktuálně je v našich kinech k vidění snímek Blíženec režiséra Anga Lee, který sám osobě není žádné velké terno, ale ke shlédnutí láká jedna technologická vychytávka. A teď nemluvíme o tom, že Will Smith ve snímku hrál v dvojroli stejnou postavu jako mladou i starou. Řeč je o vysoké snímkové frekvenci, ve které byl snímek natáčený a v některých kinech (včetně několika českých) tak byl i promítaný. Lee je zastáncem formátu a mluví o něm jako o „oknu do jiné reality“. Některým divákům tenhle směr připadá zajímavý a domnívají se, že až se vychytají všechny problémy, které s tzv. HFR souvisejí (a není jich málo – formát je přeci jen mladý, jednotlivým oddělením filmových štábů ještě bude dlouho trvat, než se s ním naučí plně pracovat), půjde buď o budoucnost filmu nebo minimálně o jednu zajímavou vývojovou větev. Jiní diváci však vnímají HFR jako něco zvláštního, nepřirozeného, co nevypadá hezky a konstantně to na sebe upozorňuje (a vytrhává vás to ze zážitku).
- Čtěte také: Co je HFR a jak ve formátu působil Hobit
Nějakou dobu se šuškalo o tom, že ve snímkové frekvenci 120 FPS (Frame Per Second - snímků za vteřinu...přičemž standardně se natáčí ve 24 FPS) chtěl James Cameron natáčet pokračování Avatara. Hollywoodští komentátoři předpokládali, že Cameron potíže s technologií vyřeší, dovede formát k dokonalosti, využije skutečnosti, že většina scén v jeho filmech stejně vznikne v počítačích a celkově nám zkrátka a dobře opět vytře zrak, ostatně jako vždy, když zkouší něco nového a publikum k tomu zprvu přistupuje skepticky. Teď se ale ukázalo, že nakonec vše bude jinak. Cameron pokračování Avatara v HFR prezentovat nebude, nebo minimálně ne úplně celé filmy. Pro Collider řekl následující:
„Osobně si o vysoké snímkové frekvenci myslím, že je to specifické řešení specifického problému, který vzniká při promítání ve 3D. Při pohybech kamery do stran vzniká v obraze určité chvění a to při promítání ve 3D rušivé. A HFR je řešení pro tyhle konkrétní záběry. Nemyslím si, že je to formát jako takový. Ne pro mne osobně…[HFR] je pro mne nástroj k řešení problémů s 3D projekcí a v [následujících] Avatarech jej budu střídmě využívat, ale ve vysoké snímkové frekvenci prezentované nebudou…Čím obyčejnější je obsah scény, jako třeba když si dva lidé povídají v kuchyni, tím hůř film v HFR působí, protože máte pocit, že jste v kulise kuchyně spolu s nalíčenými herci. Protože tak věrně dokáže HFR scénu prezentovat. Ve váš prospěch HFR hraje v momentech, kdy točíte něco skutečného, nebo záběry vyrobíte v počítači. Takže pro mne je to hůlka, kterou mávnete v momentech, kdy to potřebujete. Je to autorský nástroj.“