Alespoň podle prvních ohlasů nás s novým projektem Jamese Graye, sci-fi Ad Astra, čeká opravdu kvalitní, emočně bohatá a nesmírně uvěřitelná podívaná vesmírná doplněná o fantastické herecké výkony. Téměř univerzální chválu si pak u kritiků, kteří měli tu možnost film vidět, vysloužily dech beroucí efekty, které jsou, na dnešní dobu docela netradičně, z velké části praktické a ne vygenerované počítačem. O zajímavém procesu jejich výroby nyní promluvil režisér James Gray.
Konkrétně se rozpovídal o scénách, při kterých se postavy nacházejí ve stavu bez tíže. Jak už bylo řečeno, s počítačovými efekty se zase tak moc nepracovalo, tvůrci tedy museli být vynalézaví. Pro scény ve stavu bez tíže tedy připravili dva natáčecí ateliéry - jeden svislý a druhý vodorovný. Na svislém place byli herci upoutáni na kabelech, zatímco na tom vodorovném byli upevněni vzhůru nohama na pohybující se plošině. Pro herce to podle Graye nebyl ani v nejmenším lehký úkol, natáčení v tomto ohledu prý vyžadovalo velkou fyzickou zdatnost. Těžká práce se ale podle něj vyplatila, scény podle něj působí opravdu věrohodně.
S tím, že bylo natáčení opravdu náročné souhlasila i hlavní hvězda filmu, Brad Pitt. Ad Astra bylo prý jedním z nejtěžších projektů, na kterém kdy pracoval. A to nejen kvůli samotné fyzické náročnosti natáčení. Pro celý tvůrčí tým bylo prý velice těžké natočit film tak, aby nebyl pro diváka příběh moc očividný a předvídatelný, ale aby byl místo toho dostatečně rafinovaný a jeho vývoj nenápadný.