AKTUALIZACE: Server Collider doplňuje, že pojetí nové verze Sám doma by oproti původnímu snímku mělo být skutečně výrazně odlišné. Zatímco v nejstarším filmu malý Kevin McCallister bránil prázdný dům před zloději, v nové verzi by to měl být právě malý klučina, kdo něco ukradne. Okradený manželský pár s ním rozpoutá válku.
Původní článek ze 7. 8.: Šéf Disneyho Bob Iger prozradil, že společnost hodlá pro chystanou streamovací službu Disney+ oživit celou řadu populárních rodinných značek, které zábavní gigant získal spolu se zakoupením studia Fox. Konkrétně máme očekávat nové snímky v sériích Sám doma, Noc v muzeu, Deník malého poseroutky a Dvanáct do tuctu. Ve všech případech by mělo jít o „reimaginaci pro novou generaci“, ať už to přesně znamená cokoliv. Téměř jistě to můžeme chápat tak, že nové filmy nebudou přímo navazovat na ty původní.
Zvlášť značka Sám doma Hollywood přitahuje neustále. Dohromady vzniklo celkem pět různých filmů (poslední v roce 2012) a jen v kinech série utržila přes 900 milionů dolarů. Macaulay Culkin dodnes na původní dva filmy rád vzpomíná třeba v reklamách a před časem tu byla myšlenka na novou verzi příběhu se zhuleným dospělákem v hlavní roli. Nová verze na Disney+ ale samozřejmě bude určená dětem. Zatím není zřejmé, kdy Sám doma, nebo kteroukoliv z dalších zmíněných značek, na Disney+ uvidíme.
Iger také zopakoval, že stěžejními značkami Foxu jsou pro Disneyho Avatar, Planeta opic, X-Meni a Deadpool. Krom toho Disney pročesává knihovnu Foxu a hledá značky, které se budou hodit právě na Disney+, na Hulu (Disneyho „dospělejší“ streamovací platforma), a do kin. Manažeři Disneyho podle Igera aktuálně „redefinují“ studio Fox, aby se zajistilo, že jeho filmy budou mít „stejný standard a stejnou kreativní disciplínu“, jako stávající produkce Disneyho. Máme pro studio Fox očekávat „zcela nový směr“ a „zcela novou soupisku chystaných filmů“ pro Hulu, Disney+ a kina. V promítání filmů v kinech Disney stále vidí budoucnost, nicméně v případě Foxu bude třeba počet vydávaných filmů omezit a veškerou energii zaměřit na omezené množství titulů, které Disney pro Fox vidí jako strategicky žádoucí. Celkově by to mělo trvat rok až dva, než budou změny ve studiu Fox jednoznačně patrné i navenek.
Jak sami můžete vidět, to, o čem se diskutovalo ještě před převzetím Foxu, už se děje. Disney mění směřování studia s dvacítkou ve znaku a snižuje celkový počet filmů nasazovaných do kin. Třeba to bude ku prospěchu, ale třeba nás skutečně čeká budoucnost s podstatně užší a unifikovanější filmovou nabídkou, jak se mnozí hollywoodští komentátoři obávají.