Článek obsahuje spoilery k Infinity War a Endgame.
Avengers: Infinity War a Avengers: Endgame jsou hodně rozsáhlé filmy, které navíc musely co nejlépe respektovat události z předchozích cca dvou desítek marvelovských projektů.
Scenáristé Stephen McFeely a Christoper Markus tak rozhodně neměli snadný úkol a prozradili, že se s několika věcmi trochu "prali". Které dvě pro ně byly hodně obtížné? Nepřekvapivě se týkají neblaze proslulého lusknutí prsty, které změnilo půlku živoucích tvorů v prach:
"Největším bodem bylo pravděpodobně lusknutí. A pochopili jsme poměrně brzy, že když to neuděláme v [Infinity War] tak, nebude mít první film zakončení. A pokud bychom to udělali příliš brzy před koncem, bylo by to trochu zklamání, pokud byste zabili půlku vesmíru a ostatní postavy by se kolem potácely další hodinu a půl," poznamenal Markus.
Původně se uvažovalo o tom, že lusknutí bude k vidění až v Endgame, ale jak víme, tak z toho sešlo. Nicméně, v případě čtvrtých Avengers vyvstal další problém, který popsal McFeely:
"Dalším důležitým bodem ve scénáři byl ten, kdy se všichni vrátí. Takže otázka byla, bude to brzy ve druhém filmu? Později ve druhém filmu? Mohli jste si všimnout, že hráči, kteří zůstali byli původní Avengers, kterým jsme chtěli poskytnout zadostiučinění. To znamenalo, že ostatní přivedeme později. Takže pokud jste velkými fandy Doctora Strange nebo Black Panthera nebo Buckyho nebo Sama, dočkáte se jich jen na chvilku. Všichni nemůžou mít všechno."
Je pravda, že s ohledem na velké množství postav bylo jasné, že ne všichni budou mít hromadu prostoru, nicméně i tak se našli diváci, kteří byli naštvaní z toho, že některé postavy sice byly na plakátech, ale v samotném filmu měly k dispozici jen pár minut. Ovšem, to se jednoduše dalo čekat a s ohledem na rekordní tržby a velmi slušná hodnocení se zdá, že Avengers: Endgame diváky nezklamali.
Zdroj: TheNYT