Studio stojící za sérií Rychle a zběsile, Jurským světem či animáky od Illumination Studios reagovalo na boom streamovacích služeb ohlášením své vlastní platformy, která bude přístupná v průběhu příštího roku. Streamovací služba od Universalu bude s reklamami volně přístupná pro všechny diváky v USA, kteří vlastní kabelovou anebo satelitní televizi. Pro ostatní zájemce v USA bude přístupná bez reklam za poplatek 12 dolarů měsíčně. O rozšíření streamovací služby do ostatních lokalit včetně Evropy, zatím Universal nepodal žádné informace.
Universal spadá pod nadnárodní firmu Comcast, kam patří také např. stanice NBC. Předplatitelé chystané streamovací služby budou mít přístup k mnoha hodinám původního obsahu ze stanice NBC a stovkám filmů od studia Universal. Díky tomu, že služba bude automaticky přístupná pro všechny majitele kabelovek a satelitních televizí, tak Universal prohlašuje, že se jeho služba okamžitě dostane ke 30 až 40 milionům diváků.
NBCUniversal očekává, že vydělá 5 dolarů měsíčně za jednoho diváka na reklamách. CEO společnosti NBCUniversal Steve Burke prohlásil, že na každou hodinu přehrávání obsahu na streamovací službě přijde 5 minut reklam. Stanice NBC si udělala průzkum, že diváci v USA preferují streamovací služby zdarma s reklamou víc, nežli klasické měsíční předplatné bez reklam. Společnost NBUniversal do budoucna svůj obsah nepropůjčí dalším streamovacím službám jako je Netflix či Hulu. Dále prohlašuje, že vyjednává práva na obsah od studia Sony a stanice Discovery.
Spekuluje se, že spuštění služby v roce 2020 má spojitost s Letními olympijskými hrami v Tokiu, které v USA bude primárně vysílat právě stanice NBC. Nedivili bychom se, kdyby se příští rok trh se streamovacími služby v USA přesytil, jelikož letos v listopadu se vytasí Disney se svou platformou Disney+, dále bude následovat Apple a své plány má i studio Warner Bros. Některá z aktuálních streamovacích služeb z tohoto rozmělnění trhu jistě nevyjde dobře, jen je otázkou která.
Zdroje: CNBC, ComingSoon