Tenhle týden vycházejí nová čísla časopisů Empire a Entertainment Weekly, která lákají čtenáře na reportáže z natáčení Avengers: Endgame. Empire už je rozeslaný mezi předplatitele, a tak se můžeme podívat, co se zahraniční novináři od filmařů dozvěděli nového. Musí se nechat, že šéf Marvelu Kevin Feige, režiséři Russoovi i scenáristé McFeely a Markus drželi jazyk za zuby seč mohli, ale pár zajímavostí přeci jen utrousili.
Začněme třeba hned od toho tajnůstkářství. Joe Russo prozradil, že Marvel zvažoval celou řadu marketingových strategií a v jednu chvíli prý dokonce byla na stole myšlenka, že by film neměl vůbec žádnou reklamní kampaň. Nevíme, zda se odvážné taktiky zalekli přímo lidé z Marvelu nebo ji zatrhnul až Disney, každopádně i tak je patrné, že se toho produkce snaží z filmu odhalit pokud možno co nejméně. Všechny dosavadní trailery ukázaly v součtu sotva pár minut záběrů. Tvůrci dodávají, že uchovat překvapení pro ně bylo klíčové.
A co přesně bude dál? Jasné je jen jedno. Zbývající hrdinové se nějakým způsobem musí popasovat s následky Thanosova vítězství. Jenže jak se vyrovnáte s takhle katastrofickou událostí? Jak se po takhle zásadní prohře můžete pohnout z místa? Zajímavé přitom je, že v jednu chvíli scenáristé měli Infinity War tak strašně nabitou různými dějovými linkami, že přemýšleli o tom, jestli by náhodou nešlo Thanosovo lusknutí posunout až na konec prvního aktu Avengers: Endgame. Nicméně šéf Marvelu Feige trvá na tom, že závěr Infinity War byl moment, ke kterému se chtěl Marvel dostat strašně dlouho. Byl to hlavní důvod, proč filmaři adaptovali komiksový příběh Infinity Gauntlet – proto, aby mohli Infinity War zakončit tím nejvíc šokujícím způsobem – lusknutím.
Samotné lusknutí se mimochodem trochu liší od komiksů. Tam prostě polovina všech žijících bytostí zmizí. Ve filmu se ale rozpadnou na prach. Je to z toho důvodu, aby diváci nespekulovali o tom, že jsou všichni někam teleportovaní a měli nějaké viditelné vodítko, které jim řekne, že jsou postavy nenávratně pryč. S konkrétním způsobem, jak tuhle vizuální informaci divákům předat potom přišel šéf vizuálních efektů Dan DeLeeuw a jeho tým.