Captain Marvel před premiérou byla terčem internetových útoků, podobně jako už předtím jiné velkofilmy (třeba novodobé Star Wars), které šláply někomu z fanoušků na kuří oko. K podrážděným fanboyům se připojili nejrůznější trollové a začala organizovaná snaha filmu nějak zatopit. Například na serveru sdružujícím recenze, RottenTomatoes, bylo uživatelské hodnocení v kategorii "Chci film vidět" uměle sraženo pod hranici 30 %. RottenTomatoes tak tuto položku zrušilo.
A změny dle dostupných pozorování provedl i server YouTube. Uživatelé si všimli, že když nyní zadáte do vyhledávacího pole Captain Marvel, tak vám na nejvyšších místech ve vyhledávání nevyjedou populární fanouškovská videa jako v minulosti, ale videa označená jako zpravodajství, takže se prioritně vypíšou videa ze seriózních zdrojů jako jsoue CNN, Variety apod.
YouTube zatím situace nekomentoval, ale není těžké odhadnout, že došlo k úpravě vyhledávacích algoritům z toho důvodu, aby se na vrchních pozicích neobjevovala videa plná dezinformací a nenávisti. Podobná změna je těžko stoprocentně prokazatelná, ale pokud k ní došlo, jistě bude budit otázku, proč k ní došlo. Řada lidí vám nejspíš řekne, že zásahy proti podobně zkreslujícímu obsahu by měly probíhat plošně, nebo vůbec. Ale kdo ví, třeba jde o nějaký zkušební provoz, popřípadě jde o výsledek činnosti nějakého editorského týmu, který se ručně zaměřuje vždy na ty nejpalčivější případy dané chvíle.
Zdroj: CNET