Komiksovka Aquaman si připlula ve druhém víkendu pro 51,5 milionů, což je krásný sváteční propad o 29 %. Film dokázal za celé svátky nastřádat 189 milionů a jenom těsně nezdolá v roce 2018 hudební drama Zrodila se hvězda, které tedy bude pro Warnery jejich nejlepším domácím filmem roku s 200,6 miliony. V cestě mu teď stojí zřejmě jen Grinch, který je aktuálně na 265 milionech. Deadpool 2 včetně svého vánočního speciálu je na 325 mega. Na to zřejmě Aquaman nedosáhne, ale uvidíme příští víkend, až se vrátí děcka do školy.
Globálně se zdolalo 748 milionů, čímž Aquaman překonal jak Justice League (659 milionů) a Muže z oceli (668 milionů), tak i Suicide Squad (746 milionů) a dokonce nějaké marvelovky (Doctor Strange, Captain America 2). Warneři měli dost úspěšný rok i bez DC a J. K. Rowlingové. Walter Hamada, který je teď šéfem filmového DC univerza, rozhodně svoji pozici upevnil a ukazuje, že přeci jenom existuje naděje pro nové DC komiksovky. Hlavně pokud se najme zručný režisér a producenti mu pořád nelezou do střižny.
Svátky jinak pomohly novinkám minulému víkendu. Taková Mary Poppins se vrací vyskočila o +19 % a utržila 28 milionů dolarů. Tohle je přesně to, co film potřeboval, a může teď sedět na 99,5 milionech po 12 dnech nasazení. Možná to byl záměr studia, aby se psalo o takovémhle nárustu? Pořád to sice není takový magický výkon jaký Disney očekávali a 200 mega z Ameriky zřejmě nepadne, ačkoli oscarové nominace by mohly lecčemu pomoct. Byl to přeci jenom výrazně hudební rok. Globálně jsme na 173 milionech, jenom z Velké Británie přiteklo 30 milionů.
Bumblebee žádné diváky nezískal, ale zase spadl jenom o 5 % dolů na 20,5 milionů. V Americe je Transformeří spin-off na 67 milionech a globálně na 156 mega. V Americe stovku dá, ale už příští týden to bude mít těžké, protože děti se vrací do školy a animovaný Spider-Man je výrazná konkurence. Paramount tedy určitě přesune pozornost raději do Číny, kde se startuje v pátek. Právě Into the Spider-Verse je další film, který získal nějakých 10 % diváků navíc oproti minulému víkendu. Tržba je tedy 18 milionů a Sony tak s animákem konečně zdolaly stovku v Americe. Film má šanci dostat z amerických kin ještě nějakých 40 - 60 milionů a od Akademie zřejmě Oscara. Celosvětově to zatím dělá 213 milionů. Co ostatní kid-friendly filmy? Raubíř Ralf a internet utržil tento víkend 6,5 milionů. Globálně je na 350 milionech, jenom v Americe na nijak zázračných 176 mega. Takový Grinch je na 265 milionech v USA a 469 celosvětově. Grindelwaldovy zločiny jsou celosvětově na 628 milionech.
A filmy pro starší cílovku? Těm rozhodně dominoval The Mule s Clintem Eastwoodem, přesně jak se čekalo. Film jde proti dětským i ženským filmům, to znamená narůst o 24 % diváků a 11,7 milionů ve třetím víkendu. Teď jsme na 60,7 milionech a Warneři by mohli čekat něco okolo 90 milionů. Masivní úspěch ale potkal drama Vice, ve kterém se Christian Bale proměnil v Dicka Cheneyho a získal od diváků v rámci širokého nasazení 7,7 milionů. Protože se hraje ale celý týden, má nakonec parádních 17,6 milionů, čímž je rázem v lepší pozici než většina potenciálních oscarových kandidátů. Tohle Akademie rozhodně nepřehlédne. Bohemian Rhapsody překonala 700 milionů globálně. V Americe má film hezkých 189 milionů.
Tento rok se v kinech docela chytil dokument o americké soudkyni Nejvyššího soudu Ruth Bader Ginsburg, ke konci roku přichází hrané drama On the Basis of Sex. Zahrála si ji Felicity Jones a za víkend má 690 000 dolarů. Během celého týdne se ale nastřádalo 1,5 milionů. Hodně nadějné a Focus Features určitě nebudou zahálet vyslat film do více než aktuálních 33 kin. Annapurna nasadila hodně pochmurný thriller Destroyer s Nicole Kidman. Ze třech kin padlo 116 000 dolarů za celý týden. Uvidíme, jestli z toho bude nominace pro herečku.
Hodně propadla pitomá komedie Holmes and Watson s Willem Ferrelem a Johnem C. Reillym. Nejenomže ji sundali američtí kritici, ale i diváci sázeli po odchodu z kina nízká čísla. Za víkend 7,7 milionů, za týden 19 milionů a celé to stálo 42 mega. Pro Sony to nevypadá moc dobře a prý si toho byli vědomi, když chtěli kousek neúspěšně střelit Netflixu. Second Act s Jennifer Lopez dal ve druhém týdnu skoro stejně jako detektivní duo. Tržba 7,2 milionů a hraje se prý převážně pro ženy a převážně pro hispánské publikum. Film má 21,7 milionů z Ameriky. Konec hry je to jinak pro Welcome to Marwen, který Zemeckisovi utržil ve druhém týdnu 2,2 miliony a po deseti dnech je na hrozných 7,7 milionech.
Zdroj: Forbes