Raubíř Ralf a internet utržil ve druhém víkendu 25,8 milionů. Je to relativně ostřejší propad 54 %, ale ve výsledku srovnatelný s Ledovým královstvím (*53 %) nebo Moanou (-50 %). Potíž je v tom, že takové Ledové království to dotáhlo na 400 mega hlavně z toho důvodu, že nemělo v Americe žádnou výraznou konkurenci. Tehdy se hrál maximálně Hobit, Hunger Games a Walter Mitty. Ralf se ale bude muset potýkat s mládeži přístupným Deadpoolem, animovaným Spider-Manem, Aquamanem, Bumblebeem a Mary Poppins. Pro Disneyho je to samozřejmě jeden z nejlepších animovaných sequelů mimo Pixar s aktuálními 119 miliony z Ameriky a 207 mega globálně. Ono těch čistých Disney sequelů ale popravdě moc neexistuje, takže to kdovíjaká výsostná pozice není. Je to určitě zamyšlení pro producenty, jestli se mají dělat sequely Disneyovkám jen protože na to jsou peníze. Mimo Pixarovek jako Úžasňákovi 2 tomu totiž tržby jak jedniček, tak dvojek úplně neodpovídají.
Protože je jinak víkend po Díkůvzdání, studia nechtějí nasazovat žádné novinky. Často promarněná šance, ale taková je asi americká mentalita. Dorazilo tedy pouze Ve spárech ďábla o zaměstnankyni márnice, která se musí vypořádat s neposednou mrtvolou. Mládeži nepřístupný vymítačský horor stál 10 milionů a s debutem 6,4 milionů nejde o žádný průšvih. Vysloveně výhra to ale taky není. Do pěti kin potom zavítala festivalová akvizice Anna and the Apocalypse. Vánočně laděný zombie muzikál s chytlavými písničkami je hodně low-budget a 51 000 dolarů není moc, třeba si ale diváky během svátků najde.
Tvůrce jednoho ze článků, ze kterého ten náš vychází, jinak přirovnává aktuální kasovní výsledek Fantastických zvířat 2 k X-Men: Apokalypse. Srovnání se nabízí jak v tržbách, tak v rámci příběhu a marketingu. Grindelwaldovy zločiny padají v Americe a Číně hodně tvrdě, ve třetím víkendu jsme na 11 milionech a souhrnně na 134 mega s vyhlídkou na 160 milionů z Ameriky. Docela sešup oproti 234 mega jedničky. Čísla téměř na chlup stejná jako X-Men: Budoucí minulost a Apokalypsa. Narativní problémy taky podobné. Mnoho postav, které nestíháme poznat, a ve výsledku nezájem o širší příběh, kde to vypadá, že se bude v pěti filmech dojit základní konflikt Brumbál / Xavier vs. Grindelwald / Magneto. Fantastická zvířata přesto zdolala tento víkend alespoň půl miliardu globálně, takže Warneři zatím nic netratí, ale kdo ví, jestli se jednou nedočkáme katastrofy jakou byla série Divergence. Souhlasíte s X-Menovským přirovnáním?
Do vánočních tabulek se jinak zapisuje nový animovaný Grinch, který se čtvrtým víkendem za 17,7 milionů dosáhl na 203 mega v Americe. Jde tak o třetí nejúspěšnější vánoční film za 260 miliony hraného Grinche a Sám doma s 285 miliony. Globálně jsme na 268 milionech. Creed II má ve druhém víkendu 17 milionů, spadl o čtyři procenta více než jednička, ale zase přichází lepší tržby ze zahraničních trhů. V Americe tedy 81 mega po 12 dnech a globálně 92,5 milionů. Bohemian Rhapsody jinak v pátém víkendu utržila 8,1 milionů a ještě stihla zdolat dva milníky. Globálně překonala půl miliardu a se 164 miliony zdolala 161 mega Straight Outta Compton, aby se stala nejúspěšnějším hudebním biopicem všech dob.
Robina Hooda zahraničí nijak nezachránilo, takže se může oficiálně prohlásit za masivní propadák roku. Ve druhém víkendu po Díkůvzdání je sice propad 49 % ještě docela dobrý, ale ta čísla jsou tak prťavá. Necelých 5 milionů za víkend, 21 mega po 12 dnech z Ameriky a 48 mega globálně. Všechno stálo stovku. Green Book se rozšířil do tisícovky kin a dostal 4 miliony. Z Ameriky tak má už 14 milionů, ale určitě bude potřeba nějaká ta Oscarová nominace, jinak ho v nadcházejícím měsíci zavalí Vánoční nadílka. Stejná situace platí i pro Vdovy, které sice mají 33 milionů po 17 dnech, to ale pro kvalitně hodnocenou hvězdami nabitou thrillerovou jednohubku nestačí.
Zdroj: Forbes