Smrtelné stroje jsou další velkou produkcí z dílny Petera Jacksona, autora filmů ze Středozemě. Tentokrát sice „jen“ produkuje a psal scénář, nicméně je stále výraznou vůdčí osobností celého projektu. Byl to právě on, kdo představil snímek na Comic-Conu v New Yorku, kde pustil divákům 25 minut z filmu.
V ukázce se divákům v sále představila úvodní scéna filmu, kde v daleké budoucnosti obří Londýn na kolech pronásleduje menší pohyblivé město. (A pozor, Londýn prý není největším městem, které ve světě Mortal Engines existuje). Scéna je natočená jako regulérní automobilová honička prý to funguje překvapivě dobře, vzhledem k tomu, že se po holých pláních budoucího světa pohybují tak obří a neohrabané kolosy. Podobně působivé má být i pozření menšího města – Jak víme z oficiálních synopsí, v postapokalyptickém světě je nedostatek surovin, a tak se jednotlivá města loví navzájem, aby tak získala palivo a další zdroje.
Následně diváci na Comic Conu viděli plnou verzi scény, kterou známe z trailerů, kde hrdinka Hester Shaw (Hera Hilmarsdóttir) zaútočí na starostu Londýna Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving) a následně skočí v pustině s Tomem Natsowrthym (Robert Sheehan), znalcem historie nové civilizace, který diváky seznámí s tím, jak se před stovkami let lidstvo málem vymazalo z existence a na troskách starých pořádků vyrostla nová společnost. Děj je zasazený zhruba 3000 let do budoucnosti a Jackson příběhu říká post post-apokalyptický, protože na Zemi už nevládne divočina ala divoký Max, ale byla nastolena nová civilizovaná společnost, i když s výrazně odlišnými zvyklostmi oproti dnešní době. Oba dva hrdinové musí spolupracovat, aby zabránili potenciálně kataklizmické události.
Jackson (ne)režisér
Jackson uváděl prezentaci na Comic-Conu a promlouvá jako hlavní figura v celé řadě propagačních videí. Nabízí se tak otázka, proč tomu tak je? Využívá produkce Jacksonovy známosti jako propagačního nástroje? Jde o nějakou Jacksonovu ješitnost nebo naopak o plachost režiséra Christiana Riverse? Anebo Jackson v některé fázi vývoje více či méně převzal přípravy filmu a z Riverse je jen jedno z koleček celého mechanismu, který slouží pro realizaci Jacksonovy vize? Nic z toho samozřejmě není až tak důležité, pokud bude výsledek stát za to, ale schválně dejte do komentářů sami vědět, zda vás nějak zaujalo, že Jackson s filmem vystupuje víc, než jeho režisér.