Suspiria Lucy Guadagnina podle veřejně dostupných informací stále bohužel nebyla zakoupena do české nebo slovenské distribuce. Což je ohromná škoda, protože tenhle film vypadá všelijak, ale rozhodně ne obyčejně. Režisér slibuje nenechavý snímek, který se ná zaryje hluboko pod kůži a bude tím nejznepokojivějším možným zážitkem. Má nás vtáhnout do světa zmatku a nekompromisní temnoty.
V rozhovorech Luca Guadagnino popisuje, že původní snímek Daria Argenta mu uhranul, když mu bylo 13 let. Na filmu jej inspirovalo téma mateřství a motiv dcery a matky, mezi kterými se vymění vzájemná převaha, stejně jako téma čarodějnictví, které ve svých prvopočátcích podle režiséra symbolizovalo návrat k síle ženství, ale zároveň vždy mělo konotace s něčím ďábelským.
Guadagnino se zná s Argentem osobně, ale film s ním nijak nekonzultoval. Starý pán mu rovnou řekl, že nepotřebuje žádné jeho požehnání, že se má hlavně řídit svým nejlepším vědomým a svědomím. Luca se nesnažil svůj film za každou cenu vizuálně odlišit, nicméně vizuálně se od původního snímku liší opravdu dost. Luciano Tivoli před lety pracoval s primárními, sytými barvami, inspiroval jej Disney. Nová verze se otáčí k 70. letům v Německu, k tvůrcům jako byli režisér Rainer Werner Fassbinder či malíř Michael Balthus a takzvanému Německému podzimu. Film se odehrává v Berlíně roku 1977, v zemi, která je na pokraji občanské války, je generačně rozdělená a hrůzy minulosti jsou konfrontovány s naléhavostí a násilností přítomnosti. Proto novinka volí hodně tmavé barvy, tlumené, ne v primárních tónech. Film nemá zářit, ale nenápadně se divákovi vrýt do vědomí.
Inspirací pro film bylo také radikální feministické umění 70. let minulého století a násilí na ženském těle, které často zobrazuje. Násilí je velkou součástí filmu a podle dosavadních ohlasů je v nové Suspirii několik opravdu nepříjemných momentů. Guadagnino se dušuje, že násilí není prvoplánové, ale má více vrstev. Pokud jde o jeho ztvárnění na plátně, tak režisér uvádí, že spolu s herečkami (ve filmu převažují herečky) k sobě měli absolutní důvěru, pročež snímek dovede nabídnout opravdu otevřené, odvážné výkony.
Z mužských představitelů nejvíc pozornosti přitahuje 82letý Lutz Ebersdorf, který předtím nikdy nikde nehrál a ve filmu skvěle vystřihnul roli doktora Jozefa Klemperera. Část novinářské veřejnosti spekuluje o tom, že je to Tilda Swinton v přestrojení, ale režisér to prozatím popírá. Žena nebo muž, pokud jde o technické zpracování násilných výjevů, pracoval Guadagnino s choreografií, úhlem kamery, maskami a příležitostnou retuší, nicméně plně digitálním dvojníkům se režisér vyhýbal.