Sam Raimi a filmová adaptace počítačové fantasy RTS (Real-Time Strategy) a MMORPG (Massive(ly)-Multiplayer Online Role-Playing Game) série Warcraft – to znělo až příliš dobře hned od počátku. Bohužel, toto spojení se nedávno rozpadlo. Rodák z amerického Michiganu totiž na letošním Comic Conu potvrdil, že nebude režírovat dlouho zamýšlený snímek World of Warcraft, jenž by měl být volně inspirován právě úspěšnou herní sérií společnosti Blizzard Entertainment (BE).
Ale pěkně od začátku. Již v roce 2006 bylo oznámeno, že filmová produkční společnost Legendary Pictures získala práva na adaptaci Warcraftu, přičemž se očekávalo, že lidé z Blizzardu se budou na tvorbě filmu úzce podílet. Příběh neměl sledovat jednu úzkou dějovou herní linii, ale spíše měl těžit z bohatství a širokých možností vytvořeného universa. Rozpočet se měl údajně pohybovat kolem 100 milionů dolarů. V roce 2007 šéf tvůrčího oddělení BE Chris Metzen na každoroční konferenci Blizzcon v americkém Anaheimu zahrnul hráče a potencionální filmové diváky informacemi o chystaném filmu a vše vypadalo velmi růžově. Jenže řada informací byla v průběhu dalších dní a měsíců dementována nebo se jednoduše jednalo o nepravdivé spekulace. Za vše hovoří tehdy oznámené datum premiéry, které bylo stanoveno na rok 2009.
V průběhu dalších let se občas objevovaly nové informace ohledně plánovaného projektu, jenže k samotné realizaci bylo stále ukrutně daleko. O scénáři ani nemluvě, protože vše skončilo u nástinu příběhu, avšak nikdy se nejednalo o plnohodnotný a použitelný scénář v pravém slova smyslu. První nástřel děje se odehrával mezi Warcraftem 3 a World of Warcraft, kde měl na scénu vstoupit zbrusu nový alianční hrdina. Tato prvotní idea už je zřejmě mrtvá, protože příběhově by se měl chystaný snímek posunout někam do dob World of Warcraft. Ovšem těžko soudit. Více informací o nerealizovaném filmu naleznete na webu warcraft-themovie.com.
Klíčem k budoucímu úspěchu je přirozeně obsazení režisérského postu. Kvalitní režisér nejen pozdvihne zájem a nadšení fanoušků na zcela jinou dimenzi, ale současně bude zárukou, že bohatý svět Warcraftu bude vytěžen do poslední kapky. Je docela úsměvné, že jednu dobu se o režisérské křeslo vážně ucházel Uwe Boll, který se dokonce sešel s vedením BE, aby prodiskutoval případné možnosti. Naštěstí na tuto variantu nedošlo a Boll byl dosti nevybíravým způsobem odmítnut. V roce 2009 Blizzard v tiskové zprávě označil za režiséra Sama Raimiho. Tato spolupráce slibovala velké věci, protože sám tvůrce hyperúspěšné trilogie o Spider-Manovi projevil značnou dávku nadšení a sympatií směrem k herní sérii. Avšak perspektivní spojení je už dnes minulostí, jelikož Raimi oficiálně od projektu odstoupil kvůli časové vytíženosti. Je zcela zaneprázdněn natáčením a postprodukcí fantasy dobrodružství Oz: The Great and Powerful (Mocný vládce Oz). Možný nástupce není v tuto chvíli znám, tudíž to s filmovým Warcraftem vypadá opět velmi bledě.
Zdroje: Crave Online, Warcraft The Movie, Geeks of Doom, Variety, IGN