Alfonso Cuarón si dává na čas. Mezi Potomky lidí a Gravitací uplynulo sedm let, následně to trvalo dalších pět, než se ke slovu přihlásil následný počin. Ten se jmenuje Roma a inspiruje se Alfonsovým vlastním vyrůstáním v Mexico City. Oficiální synopse říká:
Roma je živý portrét domácího rozkolu a společenské hierarchie na pozadí politických nepokojů. Vypráví příběh Cley (Yalitza Aparicio) a Adely (Nancy García), dvou hospodyň s indiánskými kořeny, které pracují pro malou středostavovskou rodinu v Mexico City. Matka čtyř dětí Sofia (Marine de Tavira) se potýká s absencí svého manžela, zatímco Clea se snaží vypořádat s vlastními zničujícími novinkami, jež ji rozptylují při péči o Soffiiny děti, které Clea miluje jako svoje vlastní. V době, kdy proti sobě stojí státem podporovaná milice a studenští demonstranté, Cleo a Sofia tiše zápasí se změnami, které se vplížily do rodinného domova a pokoušejí se vybudovat atmosféru lásky a sounáležitosti v kontextu společenské hierarchie, ve které jsou rasa a vrstva zvráceně propojené.
Jak už bylo řečeno, film se inspiruje Cuarónovým vlastním dětstvím a režisér ke snímku říká: „Čas a prostor nás omezují, ale také nás definují a vytvářejí nevysvětlitelná pouta s ostatními, kteří ve stejném čas společně s námi proplouvají stejnými místy“. Ve snímku (zřejmě pro udržení maximální autenticity) nehrají žádní známí herci, natáčel se na velkolepý formát kamer ARRI ALEXA 65, na které se některé sekvence Rogue One: Star Wars Story, části Revenanta a po úpravách třeba také Avengers: Infinity War. Jak můžete vidět v traileru, Alfonso zvolil snové, černobílé provedení, kdy se hodně vypráví obrazem a kamera klouže paralelně s jednotlivými událostmi, snad právě proto, aby zachytila pohyb v prostoru a tok času. Ačkoliv předkládané záběry vypadají vskutku impozantně, je pozoruhodné, že snímek vznikl pro Netflix, který také bude jeho primárním distributorem.