Režisér Zack Snyder hojně komunikuje s fanoušky na sociální síti Vero. Občas, jako by se něco snažil nenápadně naznačit o komplikovaném zákulisním vývoji Justice League, teď se zaměřil na snímek Batman v Superman. Možná režiséra zkrátka baví komunikovat s fanoušky, možná má potřebu vysvětlit svůj „nepochopený“ film anebo jde jen o guerillový marketing na podporu sítě Vero. Ať už jsou Snyderovy pohnutky jakékoliv, přinášejí komentář k celé řadě filmových scén, tak se pojďme podívat, co všechno vlastně Zack o BvS v posledních týdnech prozradil.
Asi největší pozornost budí komentář ke scénám s Flashem, kterého Bruce (Ben Affleck) vidí po tom, co se probudí z noční můry. Otázka zní, je to jen přelud nebo skutečně prorazil skrz bariéru času nějaký budoucí/alternativní Flash (Ezra Miller)? Snyder potvrzuje, že se nejedná o sen. Jde podle všeho (Snyder rád mluví v hádankách, takže často musíme lehce domýšlet, co chtěl básník říci) o Flashe z paralelní, „Knigtmare“ časové linie, ve které je Superman zlý. Co se stalo? Superman v téhle časové linii přišel o Lois Lane (Amy Adams), díky tomu se stal zranitelným a podlehl tzv. „Anti-Life Equation“ (rovnice proti životu), což je v komiksech matematická formule, skrze kterou arcipadouch Darkseid dokáže kontrolovat mysl libovolných živých bytostí. Příchod Darkseida byl mnohokrát ve Snyderových filmech naznačován, i když k němu nakonec nikdy nestačilo dojít. Superman (Henry Cavill) za smrt Lois viní Batmana a Flash cestuje v čase, aby Bruce varoval a zabránil vzniku téhle verze reality dřív, než stačí nastat.
Co dál? Lex Luthor (Jesse Eisenberg) zřejmě zavraždil vlastního otce. K porážce Supermana má sloužit zrovna kopí čistě kvůli tomu, že jde o symbolickou zbraň – dál přirovnává muže z oceli k Ježíši Kristovi. A původně měl film daleko víc připravovat diváky na příchod Cyborga (Ray Fisher). Ve filmu měl být vidět zápas Gothamu proti Metropolis (nechybí alespoň v prodlouženém sestřihu filmu na Blu-ray), ve kterém hrál i Victor Stone, ještě před tím, než málem zemřel na následky četných zranění a otec z něj udělal kyborga. Následně je zápas několikrát zmiňován prostřednictvím novinových článků. Ve filmu je vidět také jiný článek, který vykresluje vztah gothamské policie k Batmanovi (viz galerie), která samozvaného mstitele zjevně toleruje.
S Batmanem a Brucem Wayneem se pak pojí zbytek zmínek. V Batmanově úkrytu je vystavený kostým mrtvého Robina. Fanoušci se vždy domnívali, že jde o Jasona Todda, to však Snyder zpochybňuje – v jeho verzi Joker zřejmě zavraždil nějakého jiného nositele Robinovy masky. Nejspíš Dicka Graysona. Bruce bydlí v domě u jezera, protože to byl otcův dárek matce. Přestěhoval se tam v 18 letech a sídlo rodiny Wayneů nechal chátrat. V domě u jezera také můžeme vidět scénu, ve které se Bruce probudí vedle nahodilé ženy, lupne do sebe prášky proti bolesti a zapije je sklenicí vína. Nad postelí visí obraz od Roberta Mapplethorpea, který se proslavil především mužskými akty. Obraz má reprezentovat skutečnost, že Bruce používá sex jako drogu, jako prostředek k tišení bolesti.
A Batmanova temná duše je důležitým tématem už od začátku filmu, při kterém sledujeme snovou vizi Bruceova prvního setkání s netopýry. Tahle sekvence má diváky připravit na Wayneův morální zápas. V jádru je dobrý člověk, snaží se dosáhnout spravedlnosti, jeho hledání jej však zavede do temnoty. Jeho morální zásady jsou pokřivené a vlastně jsou jen důsledkem jeho zármutku. Wayne si nalhává, že hledání spravedlnosti vnese do jeho života opět světlo, ale v jeho případě to platí přesně naopak – kvůli jeho pokřivené morálce jej usilování o spravedlnost od světla vzdaluje.
To je pro tuhle chvíli všechno, o co se Zack Snyder v posledních týdnech podělil. Sami posuďte, zda režisérovy vysvětlivky film obhajují, obohacují nebo nadále potvrzují jeho nedostatky. Pokud se Snyder podělí o nějakou další zajímavost, opět ji pro vás přichystáme.