Hlavní novinkou víkendu byla Rudá volavka. Přes dvě hodiny trvající eRkové špionážní drama s Jennifer Lawrence schytalo špatné recenze a nijak extra se o filmu nemluvilo. Mimo JLaw se nedalo ani moc co prodat. A přesto nebo právě proto film utržil na svůj 69milionový rozpočet solidních 17 milionů. Lawrence skoro jako by v posledních letech provokovala volbou námětů. Po Hunger Games se vydala do Pasažérů, kteří schytaly průměrné recenze, matka! byla kontroverzní a Rudá volavka je na vkus médií prý až příliš sexualizovaná. Nevadí. V době, kdy dospělé publikum kouká doma na Netflix a pak jde s dětmi na rodinné filmy, je tohle nesporný úspěch hereččina jména. Film má šanci dát z Ameriky padesátku a jelikož jde o Fox, čekejte dobrý prodej v zámoří, který by to mohl nakonec zaplatit lépe než s čím se musela potýkat Charlize Theron v Atomic Blonde (51 mega doma / 96 mega globálně). Mezinárodně je utrženo dalších 26 milionů.
Další široce nasazenou novinkou je remake Přání smrti. Film napsal Joe Carnahan a původně počítal i s režií a Liamem Neesonem, se kterým spolupracoval na survivalu Mezi vlky. Tvůrčí neshody ale donutily Carnahana projekt opustit a po pár letech se jeho scénáře chopil Eli Roth a konečně akční klasiku z roku 1974 zremakoval s Brucem Willisem. Výsledek? Nudné béčko s unaveným Willisem, který do kin v posledních letech zavítá málokdy a spíše ho vídáme uvrtaného v půjčovnách vedle Nicolase Cage. Třicetimilionová produkce se ale přesto může těšit alespoň ze 13 milionů a MGM doufají, že třicítku ze Států dají a zbytek zaplácá svět.
Jedničkou ale stále zůstává Black Panther, který to dotáhl na třetí nejlepší třetí víkend všech dob za Star Wars VII a Avatarem. Bylo na to potřeba 65,7 milionů dolarů. Star Wars i Avatar ale měly sváteční boost, protože jejich třetí víkendy byly na Nový rok, takže v rámci nesvátečních třetích víkendu je to jednička. Stejně jako Jurský svět film potřeboval jenom 17 dnů, aby to dotáhl na půl miliardu v Americe. Na to, jak je Black Panther mrštný, je tedy o den pomalejší než Poslední z Jediů a o týden pomalejší než Síla se probouzí, každopádně alespoň ho může těšit, že je aktuálně třetí nejúspěšnější superhrdinský film v Americe. Zbývá mu zdolat jen Temného rytíře (534 milionů) a Avengers (623 milionů). Disney tím pádem drží 15 ze 30 nejvýdělečnějších filmů všech dob, z nichž 12 běželo za posledních 6 let. Držte palce Deadpoolovi a dinosaurům, aby tohle léto trochu Myšáka pocuchali. Globálně 897 milionů.
Noční hra spadla o 37 %, což je slušné číslo a znamená to 10,7 milionů a 33,5 mega po deseti dnech promítání. Předpokládaných 55 milionů z Ameriky není kdovíjaký zázrak, ale doba Millerových na tripu a Šéfů na zabití, kteří dávali stovky, je prostě už pryč. A teď mluvíme o komediích, kde jsou v hlavních rolích primárně bílí herci a herečky. Celosvětově padesátka. Trápí se Annihilation a skvostné recenze s tím asi nic neudělají. Natalie Portman není Jennifer Lawrence, a právě u tohohle filmu asi většina diváků čeká na Netflix. Ve druhém víkendu 5,6 milionů a dvacítka z Ameriky.
A čím půjdou do oscarové noci hlavní nominovaní? Tvář vody i Tři billboardy kousek za Ebbingem s 57 a 52 miliony dolary. Globálně jsou oba nad stovkou. Akta Pentagon budou mít v neděli 80 milionů v Americe a 147 mega ve světě, zatímco Nit z přízraků, u které se čekalo, že umře jakmile půjde do více než 4 kin, se nakonec může těšit z 20 milionů doma a 38 mega celosvětově. Nejtemnější hodina to nakonec dotáhla na 55 milionů v Americe a 138 milionů celosvětově. Dej mi své jméno je vedle všech filmů na skromných 17 milionech v Americe a 32 milionech globálně. Dunkerk, který je mimo kina už nějakou chvilku, utržil nakonec 525 milionů celosvětově. Uteč, který je taky už dávno na nosičích, dal globálně 255 milionů. A poslední je Lady Bird se 48 miliony v Americe a 11 mega ze zahraničí, což dělá hezkých 59 milionů debutující Grety Gerwig.
Tak kdo to vyhraje?
Zdroj: Forbes